Menu
Your Cart

SEO stratēģija Latvijā

SEO stratēģija Latvijā
SEO stratēģija Latvijā
    0.00€
    Grozā

    Saņemt bezmaksas konsultāciju.

    Daudzi Latvijas uzņēmumi iegulda līdzekļus SEO pakalpojumos ar mērķi uzlabot pozīcijas un piesaistīt apmeklētāju mājas lapai uz kādu konkrētu atslēgvādu. Bet ne vienmēr viss ir skaisti kā sākumā liekas, un bieži SEO tiek pieļautas kļūdas, jo uzmanība tiek pievērsta tikai dažiem, meklētākajiem atslēgvārdiem.

    Problēma ir tāda, ka latviešu internetā ir tikai neliela atslēgvārdu grupa, kuru meklēšanas daudzums ir daži desmiti tūkstoši mēnesī. Bet reālais apmeklētāju skaits, atrodoties Google pirmajās pozīcijās, būs daudz zemāks. Iemesls tam ir Google neprecīzie aprēķini, kad KeywordTool tiek parādīts meklēšanas daudzums, jo rezultātos tiek iekļauti arī atslēgvārdi dažādos locījumos, atslēgvārdi ar modifikatoriem un pakārtotie jēdzieni, no kuriem lielākā daļa ir klasificējami kā garās astes atslēgvārdi jeb long tail keywords. Līdz ar to koncentrējoties tikai uz vienu atslēgvārdu, patiesais lapas apmeklētāju daudzums var būt daudz mazāks.

    Kā piemēru varam veikt mini case study ar filmas.org sākumlapas apmeklējuma datiem (dati tikai par home lapas apmeklējumu):

    Lai gan uz atslēgvārdu ‘filmas’ vietnes sākumlapa ir Google pirmajā pozīcijā, tomēr viena mēneša apmeklējums uz šo atslēgvārdu ir tikai nepilni 3 tūkstoši. Dabiski, ka rodas jautājums, bet kur tad paliek pārējie 70 tūkstoši potenciālo apmeklētāju, ko mēs iegūstam no KeywordTool datiem?

    Ja mēs apskatamies apmeklējuma statistiku mazliet zemāk, tad tikai daļa apmeklētāju nokļūst šajā lapā uz precīziem atslēgvārdiem, bet liela daļa apmeklētāju nāk no garākiem atslēgvārdiem, uz kuriem lapa nemaz nav īpaši optimizēta; tie ir gan atslēgvārdi, kuros ir iekļauts vārds ‘filmas’, gan atslēgvārdi, kuri ir citā locījumā.

    Kopējais šīs sākumlapas apmeklējums mēnesī no Google ir ap 6 tūkstoši, tātad vismaz 50% apmeklētaju nokļūst lapā tieši uz šiem garākajiem atslēgvārdiem. Ja mēs analizētu kopējo interneta vietnes apmeklējumu, tad apmeklējumi uz meklētākajiem atslēgvārdiem uz kopējā fona sastādītu mazāku īpasvaru, nekā apmeklējumi uz garās astes atslēgvārdiem. Jo ja atsevišķas lapas nav īpaši optimizētas uz populāriem atslēgvārdiem, tad lielākā daļa apmeklējuma var būt tikai uz garās astes atslēgvārdiem.

    Garās astes atslēgvārdi

    Par garās astes atslēgvārdiem mēdz apzīmēt garākus atslēgvārdus, kuru meklēšanas daudzums mēnesī ir no 0 līdz 5 (varbūt nedaudz vairāk). Parasti uz šiem atslēgvārdiem lapas netiek optimizētas, bet apmeklētāji konkrētajā lapā nokļūst dabīgā ceļā. Galvenokārt tas ir atkarīgs no satura daudzuma lapā un šajā saturā iekļautajiem pakārtotajiem jēdzieniem un atslēgvārdu modifikatoriem saistībā ar konkrēto nišu vai raksta tēmu.

    Cik daudz apmeklētāju spēj nodrošināt garās astes atslēgvārdi?

    Saskaņā ar Experian pētījumu, garās astes atslēgvārdi nodrošina apmeklējumu ap 70% interneta vietņu. Tiesa gan, šie dati tika iegūti izvērtējot kopējo interneta trafiku, tomēr tas nenozīmē, ka šādu proporciju mēs nevarētu iegūt analizējot savas mājas lapas apmeklējumu.

    Search Demand by Experian via Seomoz

    Ja veiktu analīzi iekš Google Analytics katrai interneta vietnei atsevišķi, tad meklētāko atslēgvārdu un garās astes atslēgvārdu proporcija katrai lapai noteikti būtu atšķirīga. Galvenokārt tas ir atkarīgs no satura. Ja lapai ir bagātīgs saturs un informācija ietver visus konkrētās tēmas aspektus, tad ir lielākas iespējas iegūt mērķētu apmeklējumu tieši uz garās astes atslēgvārdiem. Ja lapai ir maz satura, tad attiecīgi apmeklējums būs tikai uz tiem atslēgvārdiem, uz kuriem lapa ir speciāli optimizēta.

    Interesants ir arī šāds fakts: apmeklētājs, kurš nokļūst lapā uz garākām atslēgvārdu frāzēm (arī garās astes atslēgvārdiem) ir vērtīgāks un atbilstošāks konkrētajai lapai. Pamatojums tam ir šāds: meklētais jēdziens ir daudz precīzāks un mērķētāks, tātad ir lielāka iespēja, ka apmeklētājs tieši šajā lapā atradīs meklēto. Tas pats attiecas arī konversijas īpatsvaru, uz garākiem atslēgvārdiem šis konversijas % ir lielāks (vairāk par šo var lasīt RankPay blogā).

    Optimizācija

    Saskaroties ar SEO tēmu runa parasti iet par optimizāciju uz konkrētiem atslēgvārdiem, tomēr tas nenozīmē, ka ir neiespējami optimizēt arī uz garās astes atslēgvārdiem. Tiesa gan, mēs nespējam paredzēt, ko nākotnē kāds ierakstīs meklētājā un iekļaut šo atslēgvārdu kādā no saviem rakstiem. Tomēr mēs varam izveidot katrai lapai pakārtoto jēdzienu sarakstu un veikt jēdzienu loģisko iedalījumu, kas būtu atbilstošs konkrētajai tēmai, līdz ar to palielinot iespēju mūs atrast.

    Jēdzienu loģiskais iedalījums un pakārtotie jēdzieni

    Ja mums, piemēram, ir lapa par interneta veikaliem un apmeklētajs nokļūst šajā lapā uz atslēgvārdu ‘interneta veikali’, tad tas vēl nenozīmē to, ka šis apmeklētajs atradīs meklēto. Jēdziens ‘interneta veikali’ ir pārāk nenoteikts un neko daudz nepasaka par meklētāja interesēm, un ir samērā vāja saite starp apmeklētāja interesēm un mājas lapas saturu.

    Mēs noteikti varam lapas tēmu nedaudz precizēt, iekļaujot tekstā informāciju par to, kādi ir šie interneta veikali: vai tie ir ‘apģērbu interneta veikali’, ‘Latvijas interneta veikali’ vai varbūt ‘labākie interneta veikali’. Iekļaujot saturā šos pakārtotos jēdzienus, Google rezultātos šo lapu būs iespējams atrast arī pēc daudzpakāpju jēdzieniem, kā piemēram ‘labākie Latvijas apģērbu interneta veikali’.

    Iespējams, ka jēdzienu loģiskais iedalījums būs sarežģīts pasāciens tiem, kuriem konkrētās nišas tēma ir sveša. Bet tiem, kuri šo tēmu labi pārzin, nebūs grūti veikt šo iedalījumu rakstot rakstus, jo bieži vien šīs jēdzienu attiecības veidosies jau dabiskā ceļā. Šis varētu būt arī viens no iemesliem, kāpēc paša uzņēmuma darbinieku rakstītie raksti ir daudz vērtīgāki, nekā ārējo avotu (outsourcing) veidotie raksti.

    Pagerank optimizācija u.c. kritēriji

    Lapas saturs ir vissvarīgākais kritērijs garās astes optimizācijā, tomēr tas nav vienīgais. Tikpat svarīgs ir arī lapas PageRank, lai gan bieži vien ir dzirdēts, ka PageRank nozīme ir mazinājusies, un ka tam nav īpaši jēgas pievērst uzmanību.

    Ja ir nepieciešams iegūt augstākas pozīcijas lapai tikai uz vienu atslēgvārdu, tad lapas PageRank vērtībai patiešām ir neliela nozīme. Tomēr, šis arguments neattiecas uz garās astes atslēgvārdiem. Šeit PageRank vērtība ir ļoti nozīmīga.

    Savulaik Google PageRank tika radīts, lai noteiktu satura kvalitāti, un arī tagad šis kritērijs nav zaudējis savu nozīmi. Kā jau iepriekš tika minēts, tad apmeklētajs uz precīzākiem jēdzieniem ir kvalitatīvāks, savukārt lapas PageRank palīdz Google izlemt tieši lapas kvalitāti, ko šim apmeklētājam piedāvāt. Lapas PageRank ir nozīmīgs tad, ja ir nepieciešams uzlabot pozīcijas uz jebkuru no lapas saturā esošajiem atslēgvārdiem un šo atslēgvārdu kombinācijām.

    Tikpat svarīgi ir arī tas, ar kuru valsti vai reģionu Google asociējas konkrētā mājas lapa. Galvenokārt tiek ņemti vērā šādi kritēriji: servera IP adrese, uz kura lapa atrodas, valoda, kādā ir lapas saturs, mājas lapas domēns. Bet gadījumos, ja domēns ir ar kādu konkrētu valsti nesaistīts (piemēram .com domēni), tad to var sasaistīt ar kādu valsti iekš Google Webmaster Tools. Lapas ģeolokācijai ir ļoti liela nozīme, ja ir nepieciešams koncentrēties uz apmeklētājiem , kas nokļūst lapā uz garās astes atslēgvārdiem no kādas konkrētas valsts. It īpaši tas ir nozīmīgi, ja saturs ir angļu valodā (par šo drīzumā būs case study).

    SEO vadlīnijas lapas optimizācijai uz garās astes atslēgvārdiem

    • Pietiekami apjomīgs saturs (vismaz 400 vārdi), kurā līdz ar atslēgvārdiem ir iekļauti šiem atslēgvārdiem pakārtotie jēdzieni un atslēgvārdu modifikatori,
    • Nevajadzētu aizmirst par lapas galvenajiem atslēgvārdiem: augstākas pozīcijas uz šiem atslēgvārdiem, nozīmē augstākas pozīcijas arī uz garās astes atslēgvārdiem.
    • Lapas PageRank optimizācija:
    • Optimizēts saišu daudzums lapā.
    • Ierobežots izejošo saišu daudzums. Optimizācijai izejošām saitēm var izmantot nofollow atribūtu.
    • Ienākošās saites no lapām ar augstu PageRank
    • Ģeolokācijai atbilstoša mērķauditorija.

    Būtiskākās optimizācijas atšķirības, salīdzinot meklētākos atslēgvārdus ar garās astes atslēgvārdiem

    ĪpašībaMeklētākie atslēgvārdiGarās astes atslēgvārdi
    Ienākošās saitesSaites ar atslēgvārdu enkurtekstāVienvirsziena atsauču saites no augsta PageRank lapām
    SatursNeliela apjoma saturs, iekļauti atslēgvārdiApjomīgāks saturs, galvenie atslēgvārdi, pakārtotie jēdzieni, atslēgvārdi ar modifikatoriem
    Iekšējās saitesIekšējās saites ar atbilstošu enkurtekstuIerobežots saišu skaits vienā lapā (PageRank optimizācija)
    PageRankMaznozīmīgsĻoti svarīgi
    ĢeolokācijaMaznozīmīgsĻoti svarīgi
    Trafikslīdz 30%virs 70%

    Veicot satura izstrādi, noteikti vajadzētu koncentrēties uz galvenajiem atslēgvārdiem, un tikai uz šo atslēgvārdu bāzes radīt jēdzienu loģisko iedalījumu. Tas pats attiecas arī uz šī satura optimizāciju. Veicot optimizāciju uz galvenajiem atslēgvārdiem, uzlabosies pozīcijas arī uz garās astes atslēgvārdiem.

    SEO stratēģija Latvijā

    Optimizēt uz meklētiem atslēgvārdiem protams, ka ir nepieciešams. Tomēr cik daudz lasītaju izdosies piesaistīt tikai ar vienu, diviem vai pieciem atslēgvārdiem, uz kuriem lapa tiks rādīta pirmajās pozīcijās? Iespējams, ka ļoti maz. Vai ir prātīgi maksāt astronomiskas summas tikai par to, lai iegūtu pozīcijas uz pāris atslēgvārdiem? Kāda būs investīciju atdeve?

    Protams, ka ir atsevišķas atslēgvārdu grupas uz kuriem ir vērts optimizēt, it sevišķi, ja konkrētais projekts ir interneta veikals. Bet bieži vien interneta veikali iegūst precīzāku apmeklējumu tieši uz precīziem produktu nosaukumiem, savukārt daudzi šie produktu nosaukumi jau ir klasificējami kā garās astes atslēgvārdi.

    Ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē arvien vairāk līdzekļu tiek ieguldīts tieši satura izstrādē. Tieši saturs ir bāzes elements piesaistes mārketinga stratēģijā, jo to ir iespējams izplatīt gan sociālos tīklos, gan nodrošināt apmeklējumu no meklētājprogrammām. Kvalitatīva satura izstrāde ir būtiskākā SEO taktika, bet ja šis saturs tiek arī pareizi optimizēts, tad panākumi SEO stratēģijā ir garantēti.