Piecas būtiskas lietas, kas jāņem vērā, veidojot mājas lapu
0.00€
Saņemt bezmaksas konsultāciju.
1. Mājas lapas saturs
Uzsākot veidot mājas lapu, jānodefinē, kas būs potenciālie mājas lapas apmeklētāji un kādu informāciju tie vēlēsies uzzināt. Svarīgi ir atcerēties, ka klients iespējams nevēlēsies lasīt garus aprakstus par Jūsu piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem, taču ir jābūt iespējai uzzināt atbildes uz standarta jautājumiem, kā arī to, kā iespējams iegūt papildu informāciju. Mājas lapas saturam ir jābūt orientētam uz potenciālo klientu, nepārprotamam, bez acīmredzamām valodas nepilnībām.
2. Mājas lapas struktūra
Kad ir saprasts, kādu informāciju ir nepieciešams ievietot mājas lapā, atliek to sastrukturēt pa sadaļām un apakšsadaļām, tādējādi izveidojot mājas lapas struktūru.Ieteicams atcerēties, ka pārāk sarežģīta lapas struktūra (vairāk nekā 3 mājas lapas līmeņi) var atbaidīt potenciālo klientu, jo viņš nespēj uzreiz atrast interesējošo informāciju. Svarīgi ir arī parūpēties par to, lai mājas lapas struktūra būtu skaidri redzama neatkarīgi no tā, kurā mājas lapas sadaļā klients atrodas.
3. Mājas lapas dizains
Veidojot mājas lapas dizainu, parasti tiek izmantotas uzņēmuma zīmola krāsas un jebkāda cita veida vizuālā informācija, kas klientiem rada asociācijas ar uzņēmumu. Būtiski ir sabalansēt dizaina elementu, reklāmu un baneru daudzumu ar ērtu un pārskatāmu mājas lapas vizuālo tēlu. Par veiksmīgu mājas lapas dizainu tiek uzskatīts tāds vizuālais risinājums, kas palīdz orientēties mājas lapā, uztvert svarīgāko informāciju un veido pievilcīgu uzņēmuma tēlu.
4. Mājas lapas galvenā jeb pirmā lapa
Šajā lapā nonāk ikviens mājas lapas apmeklētājs, un pētījumi parāda, ka bieži vien tieši šīs lapas vizuālais tēls un tajā atrodamā informācija ir galvenie faktori, kas nosaka, vai mājas lapas apmeklētājs tajā uzkavēsies ilgāk un aplūkos arī citas sadaļas, vai dosies prom no mājas lapas. Tieši tādēļ ir svarīgi, lai galvenajā jeb pirmajā lapā būtu atrodama nepārprotama norāde par uzņēmuma nosaukumu, darbības specifiku un galvenajām darbības jomām. Šai lapai ir jāsatur saites uz visām sadaļām un, ja iespējams, galvenā informācija no katras sadaļas.
5. Mājas lapas atpazīstamība dažādiem meklētājiem
Tā kā lielākā daļa klientu informāciju par pakalpojumiem vai precēm, ko līdz šim nav izmantojuši, meklē ar dažādu meklētāju palīdzību, ir svarīgi, lai Jūsu mājas lapa būtu pēc iespējas augstākā pozīcijā, meklējot pēc Jūsu darbības nozarei atbilstošiem atslēgas vārdiem. Tieši tāpēc vēlams veikt mājas lapas SEO optimizāciju.