Menu
Your Cart

Peļņa ar mājas lapu vai interneta veikala izstrādi

Peļņa ar mājas lapu vai interneta veikala izstrādi
Peļņa ar mājas lapu vai interneta veikala izstrādi
    0.00€
    Grozā

    Saņemt bezkamsas konsultāciju.

    Daudz runāts par iespējām pelnīt ar mājas lapu vai blogu, bet kā tad īsti tas notiek?  

    Kā liecina virsraksts, runa būs par bezmaksas pelnīšanas veidu – proti, caur satura publicēšanu un meklēšanas sistēmu (Google, Yahoo, MSN) trafika piesaisti.

    Modeļa princips sekojošs: jāveido saturs un jāiegūst linki, bet nav jāmaksā par piesaistītajiem apmeklētājiem (nav jāreklamējas par maksu).

    Tehniskajās detaļās neiedziļināsimies, bet veiksim vispārēju modeļa apskati.

    Saturs

    Kvalitatīvs saturs ir stūrakmens šajā stratēģijā, un tam ir divi iemesli: cilvēki meklē kvalitatīvu informāciju un arī meklēšanas sistēmas, piemēram, Google, „novertē” labu saturu.

    Kas ir saturs?

    Saturs ir tekstuālā informācija, parasti to dala lapās, un viena lapa vidēji satur 300-500 vārdus. Lapu varētu arī saukt par rakstu. Raksts parasti apskata vienu tēmu (jautājumu).

    Piemēram: bicepsa treniņš, kāju treniņš, wordpress instalācija, meta tagu optimizēšana, Saeima pieņem lēmumu par skolotāju algu samazināšanu, utt., utml.

    Par ko ir saturs?

    Iespējas ir daudz un dažādas, tomēr viens no klasiskajiem variantiem ir rakstīt par konkrēti izvēlētu nišu. Vēlams, lai tājā būtu pietiekami liela cilvēku grupa, kas aktīvi iepērkas internetā. Piemēram: iepazīšanās, veselība, programmatūra, mārketings, izglītība, sadzīves tehnika, apģērbi, juvelierizstrādājumi, grāmatas, finanšu pakalpojumi, tūrisms utml.

    Tātad pieturamies pie vienas konkrētas tēmas un nejaucam kopā futbola biļetes ar makšķerēšanu, Latvijas princesi ar ceļojumiem uz Lapzemi. Ja lapa par fitnesu – tad no A-Z par to tēmu, ja lapa par mobilajiem telefoniem, tad pieturamies pie tās tēmas.

    Ja veidojat saturu, tad centieties radīt tādu saturu, kas citiem varētu kalpot par piemēru, par resursu, par atsauces vietu, jo tas dos ne tikai resursa statusu, bet arī piesaistīs saites dabīgā ceļā.

    Piemēram, Deniss raksta par web analytics. Ja paanalizējam saturu, raksti ir sakarīgi un sniedz dažādus noderīgus padomus par piņķerīgām situācijām. Izlasot rakstu, cilvēkam rodas jaunas zināšanas, viņš ir ieguvis kaut ko vērtīgu.

    Tāpat Denisam ir iespēja veidot dažādus resursu apkopojumus, piemēram, top 10 pamācības par web analytics, kā veikt split-testus, kā uzstādīt un analizēt mērķus (goals), 5 grāmatas ko viņš ieteiktu izlasīt no Amazon.com (jā, viņš jau te pelna atkal), 7 triki kā analizēt informāciju, kā izdarīt to vai šito ar analytics, visādi rīki un plugini utml. Vārdu sakot resursi, kas citiem var būt par atsauci vai ieteikšanas vērti.

    Ja saturu nevarat rakstīt paši – tad ir iespēja to outsourcēt (lai kāds cits par samaksu jums to uzraksta, bet tā jau būs cita tēma).

    Saites (linki)

    Ja saturs ir tas, kas veido lapu, tad linki (saites) ir tie, kas „satur” lapas un internetu kopā. Likumsakarība ir tāda – jo labāka lapa, jo vairāk cilvēki liek linkus uz to. Diemžēl jaunai lapai, par kuru neviens vēl nezin, ir jāpalīdz jums pašiem.

    Pirmkārt, ievietojot lapu dažādos katalogos, piedaloties atbilstošos forumos, apmainoties ar saitēm ar līdzīgām vai saistītām lapām, piemēram, makšķerētāju lapa var apmainīties ar saitēm ar zivju audzētavām vai aktīvās atpūtas piedāvātājiem, pajautājot draugiem, lai tie ieliek saiti savās lapās utml. Piedaloties kā „guest blogger” jeb viesis citos blogos, rakstot saturu, bet kā „samaksu” saņemot iespēju ievietot linku vai vairākus uz savu lapu.

    Kā arī – laika gaitā – radot kvalitatīvu saturu, citi cilvēki sāks linkot uz Tavu lapu, no forumiem, savam lapām un blogiem. Tapēc ir svarīgi ieguldīt laba satura izveidē.

    Mājas lapas vai bloga attīstības gaita

    Internets nav Lejputrija, kur viss notiek bez jebkāda darba. Tā nav. Būs jāstrādā.

    Pieņemot, ka Tevis izvēlētā joma ir vidēji vai mēreni piesātināta ar konkurentiem, notikumu attīstības gaita varētu būt sekojoša.

    Palaižam lapu

    1. mēnesis – 30 lapas ar saturu, 50 linki. Apmeklētāji mēnēsi: 50 – 100

    2. mēnesis – 60 lapas ar saturu, 120 linki. Apmeklētāji: 150-300

    3. mēnesis – 100 lapas ar saturu, 300 linki. Apmeklētāji: 200-750

    4. mēnesis – 150 lapas ar saturu, 600 linki. Apmeklētāji: 500-1.500

    5. mēnesis – 200 lapas ar saturu, 1000 linki. Apmeklētāji: 1.000 – 3.000

    6. mēnesis – 250 lapas ar saturu, 1500 linki.  Apmeklētāji: 2.000 – 5.000

    12. mēnesis – 500 lapas ar saturu, 5000 linki.  Apmeklētāji: 5.000 – 30.000/mēnesī

    Piemērs ir triviāls un rezultāti atšķirsies atkarībā no nišas, valodas, bet galvenais, kam jāpievērš uzmanība, ir satura un linku pieaugums, kas nodrošinās arī apmeklētaju skaita pieaugumu. Gribu piebilst, ka komentēšana blogos un forumos īsti neskaitās pie šī trafika, jo tas ir īslaicīgs. Uzsvars ir uz Google trafiku (apmeklētājiem).

    Klupšanas akmens jaunajiem parasti ir 1.-3. mēnesis. Respektīvi, kaut kas tiek iesākts, bet netiek novests līdz brīdim, kad darbs sāk nest nopietnus augļus. Tapēc būtiski ir nepadoties pirms laika.

    Tipisks piemērs: vēstule ar sērīgu subject line. Apskatos, cilvēks galīgi izmisis, jo 3 mēnešus strādā pie satura un dizaina, 100 lapas saražojis, bet apmeklētāju kā nav tā nav.

    Kā izrādījās  – pa šiem mēnešiem viņš bija ieguvis tikai 18 linkus. Tādas elementāras kļūdas dēļ gandrīz padevās. Morāle: jāstrādā gan pie linkiem, gan pie satura. Jābūt balansam un tad arī 3.elements – apmeklētāji (peļņas avots) – būs.

    Pelnīšana.

    Nu tad beidzot tikām pie lielās pelnīšanas. Kā jau sapratāt – uzreiz lielā nauda nenāks, pat izmantojot šo pieeju. Tomēr ar laiku, attīstot saturu un saites, apmeklējums pieaugs – līdz ar to arī iespēja nopelnīt. Labākais ir tas, ka laika gaitā apmeklējums un peļņa palielināsies daudz ātrāk, nekā tas bija pirmajos pāris mēnešos, pat ja darbs tiks ieguldīts salīdzinoši mazāk.

    AdSense

    Pats klasiskākais veids iesācējiem ir AdSense reklāmas. Proti – jums maksā par klikšķi ko izdarījuši jūsu apmeklētāji. Samaksa var būt no pāris centiem, līdz pāris dolāriem par klikšķi.

    Ja pieņemam, ka jūsu lapu dienā apmeklē 100 apmeklētāji, apskata piecas lapas katrs, tad pie 5% CTR (klikškināšanas procents), sanāks 100 x 5 x 0.05 = 25 klikšķi. Atkarībā no tēmas viens klikšķis var dot 10 centus (2.50 USD/dienā), vai 1$ ($25 dienā). Tas varētu rezultēties $75 – $750 lielā peļņā/mēnesī. Priekš 1.kursa studenta nav slikti ne?

    Jāatceras – jo pelnošāka niša, jo grūtāk būs iespraukties Google rezultātos un iegūt ievērojamu apmeklējumu. Ieteicams iesākumā izvēlēties mērenākas vai specifiskākas nišas – adwords reklāmu daudzums, kā arī Google rezultātu skaits ir vienkāršs veids kā gūt aptuvenu priekštatu par nišas piesātinājumu.

    Nākotnē arī apskatīsim pāris trikus un stratēģijas, kā maksimizēt klikškus, peļņu un izveidot veselas adsense lapu grupas. Tā sacīt, ja viena mājas lapa vai blogs var nopelnīt $20 dienā, kapēc neizveidot 5 tādas lapas, vai ne? ;)

    Affiliate reklamēšana

    Viens no populārākajiem veidiem ir reklamēt affiliate produktus – piemēram, ja lapa ir par fitnesu un treniņiem, tad var piedāvāt iegādāties dažādas pamācības (komisija līdz pat 75%), dažādus uztura produktus un piedevas (komisija 10-50%) vai pat trenažierus (3-10%) caur affiliate tīkliem.

    Pāris piemēru, par ko vēl varētu būt lapa: iepazīšanās, ceļojumi, hostings, azartspēles, ar web saistītās lietas, programmas, apģērbi, biļetes, preses izdevumi, adwords pamācības, grāmatas, zvanu melodijas utt. utjp, principā par jebko, ko var iegādāties internetā, būs iespējams atrast arī affiliate programmu.

    Nākotnē apskatīsimies dažādus paņēmienus un veidus, kā strādāt ar affiliate programām.

    Bezmaksas reģistrāciju reklamēšanas

    Pēdējos pāris gados populāra ir kļuvusi reģistrāciju reklamēšana, piemēram, jūs varat saņemt 1-5$ par bezmaksas reģistrācijas piesaisti iepazīšanās portālam, vai pieteikšanos aptaujai, vai piedalīšanos konkursā utml.

    Reklāmas pārdošana

    Reklāmas rakstu un reklāmas banneru izvietošana par maksu. Jums maksā noteiktu maksu par to ka ievietojat informāciju vai banneri savā lapā/blogā.

    Savi produkti un pakalpojumi

    Piedāvāt savus produktus vai pakalpojumus (piemēram, sastādīt individuālu treniņu programmu), e-books ar jūsu sastādītu treniņu programmu, piemēram, dāmām pēc 40mit, sievietēm pēc grūtniecības utml.

    Nobeiguma vietā

    Iespējas ir daudzas un dažādas, galvenais priekšnosacījums – izvēlēties nišu, kurā ir iespējams nopelnīt un tad, kad trafiks aumaļām plūst, būs arī idejas un varianti, ko izmēģināt, lai pelnītu.