Menu
Your Cart

Mobilais mārketings

Mobilais mārketings
Mobilais mārketings
    0.00€
    Grozā

    Saņemt bezkamsas konsultāciju.

    Mobilais mārketingsJau iepriekš rakstīju par jaunākajām tendencēm tuvāko gadu laikā, kur ļoti liela nozīme būs mobilajam mārketingam un m-komercijai. Šo tendenču attīstību jau šodien veicina attiecīgu tehnoloģiju izstrāde un lietotāju pieradināšana pie mobilās vides. Bet, kas tad īsti ir mobilais mārketings?

    Senāk, pirms dažiem gadiem, kad vēl nebija tik attīstītas viedtālruņu tehnoloģijas, vienīgā iespēja uzņēmējam komunicēt ar patērētāju bija SMS ziņojuma nosūtīšana. Tomēr tagad, kad viedtālruņi ļauj izmantot visdažādākās aplikācijas/programmas, sērfot internetā un lasīt e-pastu, mobilās ierīces lietotāja uzrunāšanai sniedz daudz vairāk iespēju.

    Mobilais mārketings ir metožu kopums, kas ļauj uzņēmumiem vai organizācijām uzrunāt un komunicēt ar savu mērķauditoriju caur mobilajām ierīcēm un mobilajiem tīkliem. Līdz ar to ļoti liela nozīme šāda veida komunikācijā ir mobilajai videi.

    Mobilā vide

    Mobilajā mārketingā, uzrunājot klientus, svarīgi ir izprast veidus kā efektīvāk šos klientus uzrunāt. Svarīgi ir zināt, kādu mobilo ierīci šis klients izmanto. Ja tas ir mobilais viedtālrunis, tad iespējams būs svarīgi iegūt šīs mobilās ierīces lietotāja numuru uz kuru vēlāk sūtīt īsziņas. Savukārt, ja tas ir planšetdators, tad visticamāk nosūtīt SMS nebūs iespējams, un vajadzēs iztikt ar citām mobilā mārketinga metodēm.

    Svarīgi ir zināt arī mobilās ierīces lietotāja operētājsistēmu, darbības platformu. Tas ir nozīmīgi e-pasta mārketingā, kad vēstules lasītājs savus e-pastu lasa savā mobilajā ierīcē. Pēc OS var noteikt iespējamās programmas, kurās tiek e-pasti lasīti. Un ja ir zināma arī precīza lietotāja izmantotā ierīce, tad ir iespējams pielāgot gan e-pastus, gan arī piezemēšanās lapas, lai to saturs vizuāli ir piemērots lasīšanai uz šīs ierīces. Tiesa gan, mobilās OS vienas un tās pašas tiek izmantotas gan dažādiem viedtālruņiem, gan planšetdatoriem, līdz ar to ir jārēķinās ar atšķirīgiem lietotāja ierīces ekrāna izmēriem.

    Vēl varētu piebilst, ka mūsdienu interneta vietņu analīzes rīki ļauj arī noteikt to, kādu ierīci interneta lapas apmeklētajs izmanto, līdz ar to ir iespējams jau iepriekš parūpēties par izsūtītā e-pasta izskatu. Ir iespējams izstrādāt gan atsevišķu funkcija iekš kādas no programmēšanas valodām, gan izmantot Google Analytics.

    Mobilā mārketinga metodes

    Līdz ko ir zināma informācija par klienta mobilo ierīci, var sākt plānot mobilā mārketinga kampaņas. Mobilā mārketinga metodes ir ļoti līdzīgas kā interneta mārketinga metodēm, tomēr jāņem vērā fakts, ka ierīces lietotājs apskatīs informāciju uz mobilā ekrāna, līdz ar to būs ierobežotas ekrāna dimensijas.

    Mobilā mārketinga metodes; kas būtu jāņem vērā izmantojot kādu no šīm metodēm, lai uzrunātu savus klientus vai mērķauditoriju:

    SMS mārketings

    Jau tagad SMS mārketings tiek plaši izmantots, bet iespējams, ka nākotnē SMS mārketings kļūs vēl nozīmīgāks. Iemesls būs m-komercijas un integrētā mobilā mārketinga attīstība. Pirms dažiem mēnešiem Mailigen tika veikti uzlabojumi un ir iespējams sūtīt SMS mārketinga kampaņas arī no Mailigen sistēmas.

    E-pasta mārketings

    Sūtot e-pastus mobilās ierīces lietotājam, būtu jāņem vērā šī lietotāja ierīces ekrāna izmērs, kas var ierobežot vēstules lasīšanas iespējas. Optimizēti e-pasti mobilajām ierīcēm – jau tagad šis jautājums ir ļoti aktuāls e-pasta mārketingā.

    Sociālie tīkli un Foursquare

    Sociālie tīkli un uz atrašanās vietu balstītas mārketinga aktivitātes līdz ar mobilā mārketinga attīstību tiks daudz plašāk izmantotas gan no uzņēmēju puses, gan no patērētāju, ja tie spēs atvieglot pakalpojuma izvēli. Sociālie tīkli ir ideāls veids, kā veicināt sava zīmola atpazīstamību veidojot dažādus konkursus un lojalitātes programmas. Savukārt tādi sociālie tīkli kā Foursquare vai Gowalla var būt lielisks veids, kā veicināt zīmola atpazīstamību un gūt jaunus klientus, ja kāds atzīmējas jūsu iestādē, vai arī atstāj atsauksmi uzņēmuma profila komentāru sadaļā.

    Piezemēšanās lapas

    Izstrādājot piezemēšanās lapas mobilās ierīces lietotājam, noteikti būtu jāņem vērā lietotāja ierīces modelis un izmēri, lai varētu izveidot piezemēšanās lapu, kas būtu pārskatāma un saturs būtu izlasāms. Šis nosacījums attiecas arī uz e-pasta un SMS parakstīšanās anketām (jaunas mērķauditorijas piesaistīšanai), kā arī uz interneta aptaujām, ja tās tiek sūtītas mobilās ierīces lietotājam.

    Šim nolūkam var būt noderīgs jQuery Mobile, kas ir uz JavaScript bāzes veidots risinājums. jQuery automātiski pielāgos mājas lapu, fonta izmērus un formas lauku izmērus apmeklētāja ierīces ekrāna izšķirtspējai.

    QR kodu mārketings

    Ik pa reizei uzpeld diskusijas par QR kodiem un to izmantošanu mārketinga aktivitātēs. Daudzi arī izmanto QR kodus mārketinga kampaņās un ir pat redzēti vides plakāti Rīgas ielās vides, kuru dizainā ir iestrādāts QR kods. QR kodus var izmantot, piemēram, lai patērētājs offline vidē, neizmantojot URL saites, varētu parakstīties uz e-pasta jaunumiem. Uz doto brīdi šī tehnoloģija nav guvusi plašu patērētāju atbalstu, un iemesls iespējams ir QR kodu nolasīšanas pieejamība. Lai būtu iespējams nolasīt QR kodu, ir nepieciešams uzstādīt mobilajai ierīcei īpašu aplikāciju, kas šādu iespēju nodrošina. Ja nākotnē šādas aplikācijas tiktu iekļautas standarta progamnodrosinājumā visos viedtālruņos, tad iespējams arī QR kodu mārketings kļūtu daudz efektīvāks.

    Saistībā ar QR kodiem jāatceras, ka tā ir ideāla mārketinga metode, ja ir nepieciešama saikne starp offline un online vidi. Mobilajā mārketingā tas ir ļoti svarīgi, it sevišķi laikā, kad attīstās mobilā komercija, kas nākotnē noteiks patērētāja iepirkšanās paradumus.

    SEO un PPC

    Arvien vairāk tiek runāt par mobilo SEO un kādas vadlīnijas būtu jāievēro piesaistot mobilā SE apmeklētājus. Interesantu aprakstu par mobilo SEO var lasīt TopRankBlog blogā, kur jau ir pieminēts, ka svarīgi ir optimizēts piezemēšanās lapas saturs; lapas izkārtojums un formatējums. Un ne mazāk svarīgi ir padomāt par to, kā tiks ievadīti atslēgvārdi mobilās ierīces meklētājā. Atslēgvārdi iespējams būs konkrētāki un īsāki. Tāpēc veicot atslēgvārdu analīzi lapai, kas tiks veidota tikai mobilo ierīču mērķauditorijai būtu jāņem vērā šis fakts. Šim nolūkam iekš Google KeywordTool var veikt atslēgvārdu analīzi tikai priekš mobilo ierīču lietotājiem.

    Kas attiecas uz PPC reklāmām, tad šeit viss ir daudz vienkāršāk. Veidojot jaunu AdWords kampaņu jau iepriekš var atzīmēt, vai PPC reklāma tiks rādīta tikai mobilo ierīču lietotājiem.

    Mobilās aplikācijas

    Mobilās aplikācijas var tikt izmantotas, lai palielinātu sava zīmola atpazīstamību, un lai pārdotu produktus vai pakalpojumus, vai veikt cita veida darbības. Mobilā aplikācija var būt kāda interesanta spēle, noderīgs rīks sadzīvei, vai pat m-komercijas nolūkiem paredzēta programma.

    Pēdējā laikā arvien populārākas kļūst interneta m-veikalu mobilās aplikācijas (piem., Amazon vai eBay). Ļoti interesants risinājums ir Mobi Cart, kas ļauj ļoti īsā laikā izveidot savam interneta veikalam mobilo aplikāciju. Mobi Cart var integrēt ar lielāko vairumu e-komercijas CMS platformu, kas ir arī šīs aplikācijas mērķis – radīt saikni starp mobilo veikalu (jeb m-veikalu) un pircēju. Mobi Cart ļauj veidot aplikācijas gan iOS, gan Android platformām.

    Integrētais mobilais mārketings

    Integrētais mobilais mārketings ir vairāku mobilā mārketinga metožu izmantošana vienotās kampaņās. Tas ietver gan SMS un e-pasta mārketingu, gan optimizētas piezemēšanās lapas. Veidojot kampaņas vienmēr būtu jāpadomā par visām iespējamām m-mārketinga metodēm kopumā. Var, piemēram, nosūtīt SMS ar aicinājumu parakstīties uz e-pasta jaunumiem, kur saņēmejs nokļūst optimizētā piezemēšanās lapā, kur atstāj datus par sevi un pierakstās e-pasta jaunumiem.

    Tāpat arī ir svarīga kopīga datubāze gan e-pastiem, gan SMS kontaktiem, jo tas var būt labs veids, kā segmentēt mērķauditoriju pēc vienas vai otras metodes kampaņu rezultātiem. Kampaņu sūtīšana segmentētai mērķauditorijai var nodrošināt labākus rezultātus un zemākas kampaņas izmaksas.

    Latvijā šādu SMS un e-pastu integrācijas iespēju nodrošina Mailigen mārketinga platforma.

    Mobilā mārketinga kampaņu datu analīze

    Mobilā mārketinga kampaņu analīzei arī var izmantot tādus web analīzes rīkus kā Google Analytics. Turklāt Google Analytics, var izveidot segmentus, kas rādīs datus tikai mobilajām kampaņām. Ja klients veic klikšķi, apskata interneta vietni vai iepērkas, izmantojot savu mobilo ierīci, visu šo informāciju var apskatīt iekš Google Analytics.

    Izmantojot Google Analytics UTM var sekot arī klientu aktivitātēm SMS, mobilā e-pasta un pat QR kodu kampaņās. Izmantojot URL builder rīku, saitei var pievienot papildus parametrus, kas Google Analytics datubāzei nodos apmeklējuma avotu, līdz ar to būs iespējams precīzi noteikt pārdošanas apjomus un investīciju atdevi (ROI) jebkurai mobilā mārketinga metodei, pat QR koda vai SMS mārketinga kampaņām. Atliek tik URL builder norādīt attiecīgu kampaņas nosaukumu, un tas arī parādīsies Google Analytics atskaitēs. Tiesa gan, rezultātā saite sanāks diezgan pagara, tādēļ, lai šo saiti saīsinātu, var izmantot kādu no interneta saišu saīsināšanas servisiem, kā, piemēram, Bit.ly.

    Mobilā mārketinga attīstība

    Kā jau vienā no iepriekšējiem rakstiem rakstīju, tad mobilā mārketinga attīstību noteiks tieši mobilā komercija. Savukārt mobilās komercijas attīstību veicinās tādi uzņēmumi kā Google un Apple, kuru uzdevums būs pieradināt patērētājus pie pašu radīto jaunāko tehnoloģiju izmantošanas. Bet ja ir zināms šāds attīstības scenārijs, kādēļ gan nesākt attīstīt un pielāgot savus projektus mobilajai videi jau šodien?