Saņemt bezmaksas konsultāciju.
Minimālisma stila mājas lapu dizaini kļūst arvien populārāki. Katru dienu, lielākie mājas lapu dizaina blogi publicē jaunus rakstus par jaunākajiem un labākajiem mājas lapu dizainiem, kas veidoti minimālisma stilā. Nav zināms vai tendence veidot dizainus minimālisma stilā paliks vai drīzumā nozudīs, bet kamēr šāda pieeja piesaista lietotāju uzmanību, tā ir jāizmanto.
Mājas lapu dizaini, kas veidoti minimālisma stilā nav nekāds jaunums. Pēc deviņdesmito gadu „akmenī cirsto dizainu” (ļoti taisnas līnijas, bieži, slikts krāsu izmantojums, mirgojoši GIF attēli, utt.) ēras, pēc 2000. gada sāka parādīties mājas lapu dizaini, kas tika veidoti izmantojot Flash tehnoloģiju, pēc tam arī sarežģīti dizaini un funkcionalitāte, kura tika veidota tikai, lai tā atrastos mājas lapā, jo valdīja uzskats, ka plaša funkcionalitāte nozīmē, ka mājas lapa ir labāka (pat šodien var atrast mājas lapas, kas ir ļoti nedraudzīgas lietotājiem, papildinātas ar publiskiem apmeklētāju skaitītājiem (pie tam, kuros bieži zemās mājas lapas apmeklētības dēļ, pie katra reālā apmeklējuma pieskaitīja vēl 10, lai parādītu, cik apmeklēta ir mājas lapa), ar lapu nesaistītiem kalkulatoriem, u.c. „papildiespējām”). Pēc 20 gadus ilgiem eksperimentiem, pienācis laiks izmantot minimālisma stilā veidotas mājas lapas.
Minimālisma stilā veidotas mājas lapas tiek veidotas, tajās iekļaujot, tikai absolūti nepieciešamāko funkcionalitāti. Lielākais ieguvums no šādām mājas lapām ir ļoti vienkāršā lietošana, protams, ja dizains veidots pareizi.
Koncentrējiet uzmanību uz galveno
Šāda veida dizainos tiek iekļauts ļoti mazs skaits dažādu elementu un, parasti, tiek izmantots diezgan šaurs krāsu spektrs. Tas liek dizaineriem veidot lapu tā, lai mājas lapa būtu koncentrēta tika uz svarīgāko, atmetot visu lieko. Parasti, visgrūtākais ir atrast šo galveno punktu un nekrist kārdinājumā, pievienot liekus elementus, kas varētu patikt mājas lapas apmeklētājiem.
Piemēram, veidojot kādu jaunu interneta servisu, koncentrācijas punkts, visticamāk būs pieteikšanās forma. Apkārt formai izvietota pati svarīgākā informācija (2-5 teikumi) par produktu un daži ekrānšāviņi. Ņemot vērā, ka dizains tiek veidots minimālisma stilā, mājas lapas veidotājam nāksies piedomāt par to kas ir tiešām svarīgs un nepieciešams, atmetot visu lieko. Laba dizaina pamatā ir koncentrācija uz svarīgāko.
Elementu pareiza izvietošana
Minimālisma stilā veidotiem dizainiem pieļaujam ierobežotu elementu skaits, kuriem jānodod autora ziņojums un jāpārliecina mājas lapas apmeklētājs par produkta iegādi (vai, jebkuru, īpašnieka uzstādītu mērķi).
Veidojot šādu dizainu, dizaineris var koncentrēties uz katras detaļas izstrādi. Ja šie elementi ir nekvalitatīvi izstrādāti, tie būs viegli pamanāmi (sliktā nozīmē) un graus mājas lapas kopējo tēlu un samazinās iespēju, ka lietotājs vēlēsies veikt, mājas lapas autora iecerēto darbību. Šāda veida dizainus nevajag izstrādāt, tos veidojot ar minimālu elementu skaitu, tikai tādēļ, ka paredzēts dizains minimālisma stilā. Izstrādājot šāda veida dizainus, nepieciešams izmantot pēc iespējas mazāk elementu, lai sasniegtu vēlamo mērķi.
Fontu izvēle
Ņemot vērā, ka ir ļoti mazs skaits grafisko elementu, teksts kļūst par vienu no elementiem, kura pareiza noformēšana (fonts, izmērs) var ievērojami uzlabot vai graut mājas lapas dizainu. Bieži, fonts „Arial”, liekas piemērots jebkurai mājas lapai, bet veidojot dizainu minimālisma stilā, šis fonts reti ir labākā izvēle. Pareizā fonta izvēle aizņem ilgu laiku un liek eksperimentēt.
Baltās krāsas izmantošana
Baltā krāsa (īpaši balta fona izmantošana), daudziem dizaineriem, mēdz būt pamatīgs bieds, jo pastāv uzskats, ka katrai mājas lapas daļai jābūt aizpildītai (nedrīkst būt balti, tukši laukumi), lai gan tas ir nepareizi. Laukumu aizpildīšana neder minimālisma stilā veidotiem dizainiem.
Baltā krāsa ir svarīgs minimālisma elements. Ņemot vērā, ka šādā dizainā jāizmanto minimāls elementu daudzums, dizaineris ir spiests tos pārdomāti izvietot mājas lapas dizainā, tie nevar būt koncentrēti vienā vietā.
Bieži dizaineri izvēlas neizmantot minimālisma stila dizainus, jo no klientu puses mēdz būt spiediens par to, ka tiek maksāts honorārs, bet iegūtā mājas lapas ir „pārāk vienkārša” vai „pārāk tukša”, jo interneta lietotāji ir pieraduši pie dizainiem, kuros tiek izmantoti ļoti daudz elementi. Šajā gadījumā darbs ar klientu ir ļoti svarīgs un dizainerim jāspēj paskaidrot katra elementa izmantojums, to nozīme un izvēlētā risinājuma apsvērumi. Daži piemēri minimālisma stilam: madebysofa.com, fellswoop.com, madewithlove.be, thepokerclock.com.