Saņemt bezmaksas konsultāciju.
No SEO skatu punkta, mājas lapas virsraksts ir ļoti svarīgs. Katras mājas lapas sadaļas virsraksts tiek attēlots meklēšanas rezultātos un īsumā apraksta informāciju, kas atrodama mājas lapas sadaļā. Ņemot vērā, ka virsraksts ir pirmā lieta, kas tiek aplūkota, brīdī, kad meklētāj sistēma indeksē lapu, tajā iekļautie atslēgvārdi spēj ietekmēt konkrētās sadaļas pozīcijas, meklēšanas sistēmās.
Virsraksts īsumā attēlo konkrētās sadaļas saturu. Ja tas ir labi izveidots, pastāv daudz lielāka iespējamība, ka lietotājs izvēlēsies atvērt tieši jūsu mājas lapu.
Katrs interneta lietotājs, kas ikdienā izmanto meklētāj sistēmas, bieži vien, izvēlas mājas lapas, kurām veidoti viegli uztverami un aprakstoši virsraksti. Virsrakstu var uztver, kā konkrētās sadaļas reklāmu internetā, piemēram, ja salīdzina 2 virsrakstu piemērus:
„Mājas lapu izstrāde, PHP, internets, darbi, HTML, google” un „Mājas lapu izstrāde – profesionālas mājas lapas, jūsu uzņēmuma vajadzībām”
Visticamāk, ka lietotājs izvēlēsies otro variantu, ņemot vērā, ka pirmajā variantā, mājas lapas virsrakstam izmantoti tikai atslēgvārdi un, iespējams, mājas lapā attēlota pavisam cita informācija, nekā norādīts virsrakstā (virsraksts ir ļoti plašs un konkrēti neinformē lietotāju par adresē esošo informāciju).
Mājas lapas virsraksta veidošana
Mājas lapas virsraksts ir īss satura apraksts. Ņemot vērā, ka mājas lapā katra sadaļa ir unikāla, virsrakstam ar tādam vajadzētu būt. Šādai pieejai ir arī labums no SEO viedokļa – virsrakstā norādītais saturs no meklētāj sistēmu viedokļa ir ļoti svarīgs un veidojot unikālus virsrakstus, iespējams optimizēt mājas lapu dažādiem atslēgvārdiem, kas nozīmē, ka mājas lapu varēs atrast izmantojot vairāk atslēgvārdu un tas var palielināt mājas lapas apmeklētāju skaitu.
Vai iekļaut mājas lapas virsrakstā uzņēmuma nosaukumu?
Uzņēmuma nosaukuma iekļaušana ir atkarīga no uzņēmuma mārketinga stratēģijas. Ja jūsu uzņēmums ir atpazīstams zīmols vai vēlaties padarīt zīmolu atpazīstamu, vai jūsu uzņēmuma nosaukums ir arī atslēgvārds meklētāj sistēmām, tad tas ir jāiekļauj mājas lapas virsrakstā, ja nē, izmantojiet ierobežoto simbolu skaitu, lai norādītu svarīgākos atslēgvārdus. Uzņēmuma nosaukumu iekļaujiet virsraksta beigās, jo svarīgi, lai meklētāj sistēmas un interneta lietotāji, kas meklētāj sistēmā atraduši, jūsu mājas lapu, vispirms izlasa atslēgvārdus un citu, virsrakstā iekļauto informāciju un tikai tad uzņēmuma nosaukumu.
Virsrakstu jāveido saistītu ar mājas lapas sadaļas saturu. Ja virsraksts neatbildīs saturam, jūs varat neiegūt labākas vietas meklētāj sistēmu, meklēšanas rezultātos, jo nepareizie atslēgvārdi tiks piemēroti konkrētai sadaļai un necels jūsu mājas lapas reitingu, lietotāji var nekad neatgriezties jūsu mājas lapā, kā arī meklētāj sistēmas var uzskatīt, ka cenšaties, tās „apmānīt” un var samazināt jūsu mājas lapas reitingu. Veidojot virsrakstus, nevajag pārcensties, saliekot pārāk daudz atslēgvārdus vai tekstu, bet īsi un konkrēti, iekļaujot atslēgvārdus, norādīt atrodamās informācijas apkopojumu.
Vispārīgi ieteikumi mājas lapas virsraksta veidošanai
Nav nepieciešams pievietot visus atslēgvārdus vienā mājas lapas sadaļā. Normālā gadījumā, sadaļā būtu jāizmanto 3-5 atslēgvārdi (frāzes). Sadaļas virsrakstā vajadzētu attēlot 1 līdz 3 no sadaļas galvenajiem atslēgvārdiem. Ja izvēlētais atslēgvārds ir bieži lietots (piemēram, auto krāsošana, vilnas zeķes, u.c), ieteicams atslēgvārdus iekļaut gan virsrakstā, gan vismaz divas reizes, starp pirmajiem 100 satura vārdiem.
Virsrakstam nevajadzētu būt garākam par 65 simboliem, ieskaitot atstarpes. Ja virsraksts būs garāks, pēdējie vārdi, kas pārsniedz 65 simbolu garumu tiks aizstāti ar ‘…’.
Lai atdalītu vārdus vai frāzes, izmantojiet simbolus | vai -.
Virsrakstu ieteicams norādīt arī sadaļas virsrakstā (H1), kas arī ir nozīmīgs punkts SEO optimizācijai, kā arī lietotājs, kas ienāk mājas lapā ar konkrētu mērķi, uzreiz varēs pamanīt, ka atradis informāciju, kuru meklējis.