Saņemt bezmaksas konsultāciju.
Šajā rakstā apkopoti fakti, par to, cik liela nozīme ir krāsām, veicot ikdienas izvēles. Svarīgi atcerēties, ka mājas lapa, līdzīgi, kā jebkurš produkts veikalu plauktos, ir pakļauti vienādam patērētāju vērtējumam. Tas nozīmē, ka jāpievērš īpaša uzmanība, izvēloties uzņēmuma un līdz ar to mājas lapas un saistīto kanālu (blogu, twitter konta, youtube konta) krāsas.
Par to, kā izvēlēties uzņēmuma krāsas, lasiet sadaļā kompānijas krāsu izvēle
Krāsas un mārketings
Dažādos pētījumos par krāsu ietekmi uz mārketingu, pētnieki, aptaujājot patērētājus, nonāca pie šādiem secinājumiem:
- 92.6% patērētāju atzina, ka iegādājoties, jebkuru preci, pievērš uzmanību vizuālajiem faktoriem. Tikai 5.6% aptaujāto, atzina, ka pievērš lielāku uzmanību fiziskām sajūtām un iegādājās produktu, balstoties uz tausti, bet 0.9% atzina, ka paļaujas uz dzirdi un ožu.
- 84.7% aptaujāto atzina, ka preces krāsa ir svarīgākais faktors iegādājoties preci (preces forma, novietojums un cena kā galvenais faktors, tika minēts aptuveni 45% gadījumu).
- Pētījumu rezultātā tika noskaidrots, ka patērētājs izdara spriedumu par preci, citu cilvēku vai vietu, 90 sekunžu laikā un 62 - 90% no šī sprieduma ir balstīti tikai uz krāsu.
- 73% no visiem pasaules pirkumiem tiek veikt veikalā, kas nozīmē, ka pircēju uzmanības piesaistīšana un informācijas ātra sniegšana ir īpaši svarīga. Tas nozīmē, ka veidojot mājas lapu, nepieciešams izvēlēties piesaistošas krāsas, kas atbilst mērķauditorijas gaumei un nodot ātri uztveramu informāciju, jau mājas lapas sākumā (Kompānijas nosaukums, piedāvātā prece vai pakalpojums, klienta ieguvums).
Krāsa palielina zīmola atpazīstamību
Krāsa palielina zīmola atpazīstamību par 80%. Dabiskas krāsas palīdz ne tikai izcelt preces vai pakalpojuma īpašības gan reklāmā, gan sadzīvē, tā palīdz smadzenēm atcerēties dažādus notikumus un lietas. Krāsaini attēli ier vieglāk pamanāmi un vieglāk noglabāti atmiņā, salīdzinājumā ar melnbaltiem attēliem.
Reklāmas, kurās izmantotas krāsas tiek izlasītas līdz galam biežāk, nekā melnbaltās reklāmas (42% pieaugums), bet reklāmas, kurās aptuveni 20%, no kopējā laukuma ir baltā krāsa, ir par 26% vieglāk atcerēties, nekā reklāmas, kur netiek izmantota baltā krāsa.
Testi ir pierādījuši, ka melnbalti attēli spēj piesaistīt cilvēka uzmanību uz laiku, līdz 2/3 sekundes, bet krāsaini attēlu uz laiku, līdz pat 2 sekundēm, ņemot vērā, ka produkts, lielveikalā, tiek vidēji aplūkots 1/20 sekundes, krāsaini produkta iepakojumi, daudz biežāk piesaistīs pircēja uzmanību, nekā melnbalti.
Cilvēka acs nespēj analizēt vairāk kā vienu produktu vienlaicīgi, līdz ar to dažādas krāsas var tikt izmantotas lai izceltu vai tieši pretēji „noslēptu krāsās”, kādu produktu, līdz ar to, ja produkts, kas atrodas blakus jūsu produktam ir izveidots ar izceļošām krāsām, attiecībā pret jūsu produktu, tas neviļus reklamē jūsu produktu un iespējamība, ka jūsu produkts tiks izvēlēts, ievērojami pieaug.
Citi fakti
- 92% no aptaujātajiem, uzskata, ka krāsas liecina par kvalitāti
- 90% no aptaujātajiem, uzskata, ka krāsas spēj piesaistīt jaunus klientus
- 90% no aptaujātajiem, uzskata, ka krāsainas prezentācijas un dokumenti labāk iespiežas atmiņā, salīdzinājumā ar melnbaltiem dokumentiem un prezentācijām
- 81% no aptaujātajiem, uzskata, ka krāsu izmantošana dod priekšrocības attiecībā pret konkurentiem
- 76% no aptaujātajiem, uzskata, ka krāsu izmantošana liek biznesam izskatīties daudz veiksmīgākam