Saņemt bezmaksas konsultāciju.
Sākumlapa ir vieta, kur viss sākas, tas ir atskaites punkts, ko lietotājs ierauga pašu pirmo. Tālāk jau viss notiek līdzīgi kā iepazīšanās procesā un izveidojas pirmais iespaids, kas var būt kā pozitīvs, tā negatīvs. Protams, mēs visi vēlamies radīt to labāko iespaidu un iepatikties potenciālajam klientam, taču kā to izdarīt?
Kas tas ir un ko tas piedāvā?
Galvenais, kas jāievēro – lietotājam, kurš ienāk sākumlapā, ir jāsaprot, uz kurieni viņš ir atnācis un ko viņam šeit piedāvās. Kādi elementi šo uzdevumu vislabāk izpilda? Pirmkārt, tas ir uzņēmuma izvirzītais sauklis – tam ir jābūt skaidri un gaiši definētam, piemēram, ja es pārdošu visizturīgākās dzeloņstieples, tad klientam tas arī ir jāpasaka. Otrkārt, tie būs dažādi dizainiski elementi un detaļas, kas to visu papildina un ir saskaņoti ar uzņēmuma darbības virzienu, citiem vārdiem – dizains, kas veidots atbilstošā stilā un izceļ uzņēmuma pamatdarbību.
Kāpēc te ir labāk nekā citur?
Tagad interneta vide ir pārblīvēta un ir tūkstošiem uzņēmumu, kas piedāvā līdzīgas preces un servisu, un vienīgā atšķirība tajā visā ir uzņēmuma logo un nosaukums, tāpēc sākumlapā klientam ir jāparāda galvenās priekšrocības un kas ir tās lietas, kāpēc mēs esam labāki par citiem un apmeklētājam būtu jāizvēlas tieši mūsu prece vai pakalpojums. Šeit der atcerēties, ka šīm lietām ir jābūt konkrētām nevis abstraktām, piemēram, garantējot augstu kvalitāti, zemas cenas u. c. līdzīgas lietas. Kā konkrētas lietas var minēt, piemēram, samazināsim Tavas izmaksas par 40%, 100% apmierinātības garantija utt. Šādi tā saucamie ieguvumi un priekšrocības ir skaidri definēti un lietotājs saprot, ja viņam ir pateikts, ka izmaksas samazināsies par 40%, tad viņš arī ietaupīs 40%. Tāpat, definējot šīs priekšrocības, nevajadzētu aizrauties ar to skaitu, ideālajā gadījumā izmantot 3 vai 4, jo lielāks skaits jau būs grūtāk uztverams, tā teikt, labāk kvalitāte nevis kvantitāte.
Citi arī to lieto
Cilvēki lēmumu bieži vien pieņem, bara instinkta vadīti. Piemēram, ja manam kaimiņam tas ir, tad arī man to vajag. Tieši tāpēc ir svarīgi jau sākumlapā uzsvērt, ka mana uzņēmuma pakalpojumus izmanto arī citi, un ir vairāki veidi, kā to parādīt. Īsumā par katru no tiem.
1) Atsauksmes
Ar atsauksmēm uzreiz ar vienu šāvienu var nošaut 2 zaķus – parādīt, ka to visu kāds lieto, un radīt uzticamības sajūtu, ka tas, kurš ir lietojis, ir apmierināts un viss ir bijis kārtībā. Vislabāk izmantot sabiedrībā pazīstamu cilvēku un uzņēmumu – autoritāšu, nozares ekspertu un tirgus līderu – atsauksmes. Par atsauksmēm sīkāk iesaku izlasīt rakstu ”Klientu atsauksmēs ir spēks”.
2) Ievērojami skaitļi
Šo ieteicams izmantot tikai tādā gadījumā, ja skaitļi tiešām ir iespaidīgi un, paskatoties uz tiem, citi komentāri ir lieki. Skaitīt var visu – lietotāju vai kopējo saņemto pasūtījumu daudzumu, kopējo lietotāju ietaupījumu naudas izteiksmē utt. Pats galvenais, lai šis skaitlis atspoguļo to, ka tiešām ļoti daudzi cilvēki izvēlas Tavu uzņēmumu. Skaidrs ir viens, ja cilvēks ierauga, ka, piemēram, portālā ir reģistrējušies 2 000 000 lietotāju, viņam uzreiz rodas sajūta, ka tur tiešām ir kaut kas tik labs un ir jāpamēģina.
3) Populāri klienti
Ja Jūsu uzņēmumam ir ievērojami, visiem zināmi klienti, tad kāpēc gan to neparādīt arī citiem? Tas darbojas pavisam vienkārši: izveidojam bloku „Mūsu klienti” un attēlojam uzņēmumu, kuri ir mūsu klienti, logotipus. Protams, lai to darītu, sākumā nepieciešama saskaņošana ar attiecīgo klientu, vai viņš šādam risinājumam piekrīt. Šeit darbojas līdzīgs princips kā atsauksmēm, tiek attēlots, ka mūsu uzņēmumam ir klienti, kas to lieto, kā arī sākumlapas apmeklētājam tiek radīta drošības sajūta, jo viņš redz: ja jau tādi uzņēmumi to izmanto, kāpēc arī man to nepamēģināt.
Bonusi un garantijas
Kuram gan nepatīk saņemt dāvanas vai solījumu, ka viss būs kārtībā un ne par ko nav jāuztraucas? Tāpēc, ja Tavs uzņēmums kaut ko tādu spēj piedāvāt, tas noteikti ir jāparāda jau sākumlapā. Paši vienkāršākie piemēri šeit varētu būt: bezmaksas piegāde; ja nepatīk, saņem naudu atpakaļ utt. Vārds „bezmaksas”, lai arī kādā kontekstā tiek lietots, vienmēr piesaistīs uzmanību un radīs pastiprinātu interesi. Šie ir tie papildu sīkumi, kas rada kopējo preces vai pakalpojuma vērtību un spēlē lielu lomu lēmuma pieņemšanas brīdī.
Uzticamība
Sākumlapai ir jārada uzticamības efekts, jo, lai klienti izmantotu Tavus pakalpojumus, viņiem ir jāuzticas Tev, it sevišķi interneta vidē, kur vienīgais, ko klients redz, ir Tava mājaslapa. Tieši tāpēc par uzticamību ir jādomā jau sākumā. Šeit derēs viss, kas parāda, ka te viss ir droši un viss būs kārtībā. Uzticību rada dažādi sertifikāti un apbalvojumi, tās pašas atsauksmes un klienti, par kuriem jau rakstīju iepriekš. Ļoti svarīga ir kontaktinformācija, lai arī klientam varbūt nekad nevajadzēs sazināties ar Tevi, ir svarīgi parādīt vismaz tālruni un e-pastu, lai apmeklētājs to redz un saprot, ka jebkurā brīdī, kad ir nepieciešama palīdzība, ir zināms, kur to meklēt. Ja mājaslapā ir paredzēti norēķini, labi ir attēlot to veidu logotipus, jo, tos redzot, klientam nav jābaidās par savas naudas drošību.
Kā tas viss izskatās praksē?
Kā piemērus, kur visas šīs aprakstītās lietas reāli tiek izmantotas un ir pierādījušas, ka tas viss darbojas, vēlos izcelt YAM dizains mājaslapu. Šajās lapās ir redzams viss – ienākot lapā, ir saprotams, kas tas ir un ko tas piedāvā, ir definētas konkrētas priekšrocības un saukļi, parādīts, ka citi to arī lieto, izmantojot klientu logotipus, atsauksmes, tāpat tiek akcentēti bonusi un, visbeidzot, radīta uzticamības sajūta. Ieskaties pats, un sapratīsi, ka te tas viss ir!
Tava uzņēmuma interesēs
Šīs ir tikai dažas lietas, kuras izmantojot, Tava uzņēmuma tīmekļa vietnes sākumlapa ieinteresēs potenciālos tās apmeklētājus un radīs pozitīvu pirmo iespaidu, lai turpinātu tālāk iepazīt Tavu uzņēmumu un tā preces vai pakalpojumus. Protams, lai izveidotu unikālu sākumlapu tieši Tava uzņēmuma interesēm, ir nepieciešama rūpīga situāciju analīze un vajadzību izzināšana, tāpēc, ja arī Tu vēlies savam uzņēmumam sākumlapu, kas uzrunā lapas apmeklētāju un uzlabo pārdošanas rādītājus – jautā mums! Zvaniet + 371 26666366