Saņemt bezmaksas konsultāciju.
Jaunākie e-komercijas risinājumi.
Kā pārdot vairāk internetā? Kas jāievēro, veidojot pārdošanas platformas ārvalstīs? Kādas ir jaunākās e-komercijas tendences, un kā tās ietekmē patērētāju uzvedība? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes sniedzām seminārā „E-komercija – priekšrocība, strādājot ārvalstu tirgos”.
Daudzkanālu e-komercija
Tradicionālais priekšstats par pircēju pie datora ekrāna vairs sen neataino īstenību. Pirkumi tiek veikti arī no mobilajiem tālruņiem, interneta televizorā, planšetdatoriem vai displejiem automašīnās.
Daudzkanālu vietnes
Pircēji kļūst arvien izglītotāki un izvēlīgāki – iepirkšanos veic no dažādām vietnēm, piemēram, interneta veikaliem, vai interesējas par pirkumiem un apspriež tos ar draugiem sociālajos tīklos.
Iepirkšanās – sociāla, mobila, lokāla
Iepērkoties tradicionālā veikalā, daudzi, jo īpaši sievietes, to izvēlas darīt kopā ar kādu uzticamu personu – drošāk, ja nepieciešams papildu viedoklis, un interesantāk. Tad kāpēc lai interneta veikalā būtu citādi? To pierāda lietotāju paradumi par pirkumu izvēlēm konsultēties ar draugiem sociālajos tīklos. Šie paradumi ietekmē arī „parastos” veikalus – piemēram, veikalā ar mobilo tālruni var nofotografēt kleitu, publicēt to apspriešanai savā Facebook.com profilā, apskatīt, vai līdzīgi modeļi nav interneta veikalos, un atzīmēt, kādā adresē atrodos. Viss vienuviet – sociāli, mobili un lokāli!
Jauni biznesa modeļi
Iepirkšanās platformas ar dažādām biznesa stratēģijām – iespējama pirkumu abonēšana, slēgtie iepirkšanās klubi, ekstrēmi vienkāršie internetveikali.
Internetveikali meklētājiem, pētītājiem un sapņotājiem
Veidojot pārdošanas platformu internetā, svarīgi iejusties lietotāja ādā. Ienācējiem mājaslapā ir dažādi uzvedības modeļi – meklētāji, kuri būs priecīgi par iespēju ātri orientēties preču klāstā, pētītāji, kuri novērtēs kategoriju izlases ērtai salīdzināšanai, un sapņotāji, kuru iedvesmai pirkumiem nepieciešamas idejas un impulsi. Atjautīgs interneta veikals būs draudzīgs ikvienam no šiem tipiem.
Svarīgi izzināt lokālo specifiku
Kā iejusties interneta veikala lietotāja ādā, kurš nāk no citas valsts un runā citā valodā? Šajā gadījumā jārēķinās ar lielu konkurenci, tāpēc vērts pielikt pūliņus rūpīgai lapas pielāgošanai lokālajai specifikai. Tas ietver virkni risinājumu, piemēram, attiecīgi pielāgotu kontaktu un biroja adreses uzrādīšanu uzticamības vairošanai, kā arī atbilstošu maksājumu sistēmu nodrošināšanu. Vietējais partneris ir labākais risinājums lokālās specifikas izzināšanai, taču pirms ķeršanās pie konkrētiem darbiem ir jāveic tirgus pētījums un jāizstrādā atbilstoša stratēģija. Tirgus potenciāla, līderu, konkurentu un iespējamo partneru izzināšanai ļoti noderīgi ir dažādi interneta rīki, kas fiksē biežāk lietotos atslēgvārdus, uzrāda to dinamiku un citas saistītās aktivitātes.
Burvju teksti jeb runāt vienā valodā
80% mājaslapas panākumu ir atkarīgi no tās satura. Kā labāk motivēt potenciālo klientu un runāt viņam saprotamā valodā? Jāizvirza nevis produkti, bet ar tiem saistītie klientu sapņi. Piemēram, daudz vairāk par sporta kluba abonementu cilvēki sapņo par skaistu un veselīgu ķermeni. Jāpatur prātā, ka galvenokārt ir svarīga vienkārša, garšīga un kodolīga pārliecinošā informācija, tehniskajām detaļām ir jāseko pēc tam. Pārdošanu veicina uzticamība – tai kalpo sadaļa „Par mums”, kas atklāj uzņēmuma cilvēcisko pusi. Svarīgas arī atbalsta servisa iespējas un neatkarīgs novērtējums – balvas un sertifikāti, pozitīvas klientu atsauksmes.
Visbeidzot – tekstam vienmēr jānoslēdzas ar frāzi, kas motivē konkrētai rīcībai: reģistrēties, piezvanīt, iegādāties! Uzrunājošs un pārliecinošs komunikācijas stils jāievēro arī e-pasta mārketinga sūtījumos. Iesakam e-pasta mārketingu lietot gan vietējā, gan eksporta tirgū, sākt ar godīgu pašnovērtējumu, precīzi definēt mērķauditoriju un izvēlēties atbilstošāko mārketinga komunikācijas modeli.
Sociālo plašsaziņas līdzekļu spēks – vai un kā to izmantot?
Mediji nav sociāli, tādi ir cilvēki. Tādēļ, iesaistoties šajās platformās, vienmēr jārēķinās ar divvirzienu komunikāciju, tam jāparedz arī darbinieka laika resursi. Vispirms ir jāieklausās, ko par uzņēmumu un/vai tā precēm un pakalpojumiem runā, tad aktīvi jāiesaistās ar savu saturu. Ļoti svarīgi regulāri mērīt komunikācijas efektivitāti, nosakot konkrētus rādītājus, piemēram, atnākušo skaitu uz mājaslapu vai reālo veikalu.
Lai noteiktu, vai uzņēmumam tiešām nepieciešama komunikācija sociālajos tīklos, jāizvērtē mērķauditorija un tās paradumi, kas visdrīzāk arī sniegs vajadzīgo atbildi. Savukārt domājot par eksporta tirgiem un veidojot komunikāciju vairākās valodās, jāatceras, ka tas līdzinās vairāku zīmolu uzturēšanai – šādā gadījumā jāparedz papildu resursi.
Piegāde – daļa no veiksmīgas pārdošanas stratēģijas
Kā organizēt izmaksu un laika ziņā efektīvu preču piegādi, īpaši, ja tā jānodrošina internetveikala klientiem ārvalstīs? Iesakam nepārsteigt sevi un klientu – laikus plānot loģistikas izmaksas, paredzot izdevīgāko ķēdes modeli. Ļoti būtiska ir uzticamu partneru izraudzīšanās, vēlamas atsauksmes no citiem klientiem. Lai ietaupītu laika un darbinieku resursus, jāizmanto elektroniskās datu apmaiņas sistēmas – tās ir vienkārši un ērti lietojamas, jo datu apstrāde ir standartizēta un automatizēta.
Uz kādiem grābekļiem nekāpt?
Pārdošanā, arī e-komercijā, visbiežāk kļūdas tiek pieļautas plānošanā un budžeta sastādīšanā, biznesa modeļa, tirgus un pārdošanas kanālu izvēlē, cenu politikas izveidē, izstrādē un mārketinga aktivitātēs. Tādēļ tīmekļa analītikai ir būtiska loma, svarīgi definēt biznesa mērķus un segmentēt auditoriju, uzlabot konversijas rādītājus (conversion rate) un ienākumus no ieguldījumiem (return of investment). Par izvērtēšanas nozīmīgumu ir pārliecināts arī Webmarketing LTD visapkārt tīrs vadītājs James Leasons, kurš dalījās pieredzē par mazgāšanas līdzekļu pārdošanu internetā. Pārdošanas platformas izveidei ieteicams izvēlēties uzticamus partnerus un vienmēr būtiski – mērīt, rēķināt, optimizēt.