Saņemt bezmaksas konsultāciju.
Mēs vienmēr sakām, ka mēs nevis taisām mājaslapas u.c. web aplikācijas, bet palīdzam uzņēmumiem nopelnīt vairāk. Lielas lietas veidojās no mazām. Un bieži nemaz nevajag taisīt revolūciju, lai tās īstenotu. Šeit ir daži padomi, kā Jūs varat sākt pelnīt vairāk jau šodien.
1. Demonstrējiet sevi ar lepnumu un pārliecību
Kurš pārdevējs Stambulas tirgū pārdod vairāk – tas, kurš kautrīgi sēž uz taburetes un gaida pircējus savā stendā, vai tas, kurš uzskrullētām ūsām stāv gājēju plūsmas vidū, plati izplestās rokās tur savus vīnogu ķekarus un pilnā balsī ar milzīgu pārliecību un iedvesmu klāsta, cik to sulīgā garša padarīs jūsu vakaru ar vīnu neaizmirstamu?
Latviešiem tradicionālā kautrība un pazemība interneta laikmetā ir jāaizmirst. Jūs esat izcili! Nē, patiesībā jūs esat neaprakstāmi izcili! Jums ir lieliskas preces! Jums ir apburoši darbinieki! Jums ir neizsakāmi draudzīga apkalpošana! Neslēpiet to – stāstiet to visiem un visur (savās filiālēs, reklāmās, internetā) un dariet to skaļi! Lietojiet iespaidīgus īpašības vārdus. Lietojiet iedvesmojošus salīdzinājumus. Nekautrējieties! Vienmēr atcerieties bravūrīgo un skaļo puisi Stambulas tirgū, kurš dienas laikā pārdod divas reizes vairāk par kautrīgo kaimiņu.
2. Ar mazām papildu ekstrām var nopelnīt daudz vairāk
ASV veiksmīgākā apavu tirgotāja Zappos.com dibinātājs T. Šejs (T. Hsieh) bērnībā rīkoja krāmu izsoles. Tajās viņš paralēli tirgoja pašgatavotu citronu limonādi. Uzminējāt – ar limonādi viņš nopelnīja vairāk nekā ar krāmiem. Vai cits piemērs – ko jums jautā Statoil kasieris, kad jūs pasakāt savu standarta „2. krāns, uz firmu”? Pareizi, viņš piedāvā šokolādīti vai citu sīkumu.
Noslēpums ir tāds, ka šie šķietamie sīkumi var veidot nozīmīgu jūsu ieņēmumu daļu. Iedomājieties, par cik EUR pieaugtu jūsu nākamā mēneša apgrozījums, ja jūs varētu katra pirkuma summu palielināt par 80 centiem?
Izdomājiet mazas, nelielas, bet patīkamas un vajadzīgas ekstras, ko jūs varat piedāvāt saviem klientiem. Un piedāvājiet tās vienmēr katram klientam. Pa vienam piedāvājumam katru mēnesi.
Jūs pārdodat vīnus? Lieliski, katrreiz piedāvājiet iesāktās pudeles aizbāzni. Jums pieder apakšveļas veikalu tīkls? Katram pircējam piedāvājiet Lux auduma kabatas lakatiņu. Ļaujiet vaļu savai iztēlei!
3. Veidojiet abonēšanas pakalpojumus un preces
Lielbritānijā pašlaik popularitāti ieguvis uzņēmums, kas katru nedēļu piegādā kasti ar veselīgiem našķiem. Klients internetā noslēdz līgumu, ievada kredītkartes datus, un tālākais notiek automātiski un atkārtojas katru nedēļu. Viena kaste maksā EUR 5, tātad, uzņēmuma gada apgrozījums no katra klienta ir EUR 170. Taču kāds tas būtu, ja nebūtu abonēšanas modeļa? Cik bieži jūs atcerētos katru nedēļu ieiet mājaslapā un pasūtīt kasti vēlreiz?
Izdomājiet abonēšanas pakalpojumus un preces savā biznesā. Slēdziet ar klientu līgumu par automātisko apmaksu (par iespējām interesējieties savā bankā). Un ļaujiet naudai plūst jūsu kontā katru nedēļu vai mēnesi.
Piemēram, katru mēnesi jauna, iedvesmojoša lielformāta fotogrāfija ar piegādi uz mājām. Katru mēnesi īpaša baltvīna kaste ar piegādi uz mājām (veikala klientiem šis īpašais veids nav pieejams). Katru nedēļu jauns zeķu pāris pa pastu uz mājām.
4. Pārdodiet servisu
Ko jūs jau tagad darāt, bet neprasāt par to samaksu? Ko jūs varētu darīt? Tādu, ko vēlēsies jūsu klienti? Pārvērtiet to par lielisku maksas pakalpojumu.
Piemēram, ja sporta zālē par papildu samaksu pieejamas trenera konsultācijas, kāpēc lai apģērbu veikalā nebūtu pieejamas šopera konsultācijas? Jūs piedāvājat atšūt bikšu galus par EUR 5? Tad reklamējiet to – pielīmējiet šo informāciju pie visām biksēm. Jūsu klienti frizētavā gaida un lasa žurnālus? Piedāvājiet neilgu plecu masāžu par EUR 7.
5. Nekonkurējiet ar cenu. Konkurējiet ar ieguvumiem
Iemācieties vienā teikumā skaidri pateikt, ko jūs darāt un kādus 3 galvenos ieguvumus sniedzat saviem klientiem.
Aizmirstiet par „solārijs, viszemākās cenas”. Sakiet: „Iegūsti pievilcīgu iedegumu pie mums, jo pie mums ir droši ar garantēti jaunām un pārbaudītām lampām, pie mums ir superērti ar plašām ģērbtuvēm, pie mums iegūsi vislabāko efektu, jo mūsu eksperts ieteiks visatbilstošāko solārija krēmu Tavam ādas tipam.”
Tātad, pasakiet – kādu ieguvumu jūs pārdodat (pievilcīgs iedegums, nevis solārijs), kāpēc izvēlēties jūs (klienta ieguvumi, nevis zemas cenas).
6. Būvējiet klientu datubāzi un radiet atkārtotus pirkumus
Organizējiet akcijas un aktivitātes, kurās varat iegūt klientu kontaktinformāciju, veidojiet sociālo tīklu profilus un audzējiet sekotāju skaitu – būvējiet klientu datubāzi. Pēc tam izmantojiet šo datubāzi, lai neuzbāzīgi, bet regulāri informētu par jūsu īpaši izdevīgajiem piedāvājumiem un par klientus interesējošām iespējām.
Piemēram, ja jums ir klients, kas divas reizes ir nācis uz muguras masāžu, viņu varētu interesēt tas, ka šomēnes jums ir 40% atlaide vispārējai ķermeņa masāžai.
Iedomājieties, par cik EUR jūs varēsiet palielināt savu apgrozījumu, ja panāksiet, ka puse jūsu klientu gada laikā veic par 30% vairāk pirkumu nekā pašlaik?
7. Uzrunājiet partneru klientus
Šeit spēkā ir likums – kas nav konkurents, tas ir draugs. Atrodiet uzņēmumus, ar kuriem jums pārklājas mērķauditorija, veidojiet kopīgus piedāvājumus un informējiet par to klientus no abām datubāzēm. Tā jūs bez maksas iegūsiet tiešu piekļuvi savai mērķauditorijai.
Piemēram, ja jūs esat apakšveļas veikalu ķēde, jums noteikti ir vērts uzrunāt juvelierveikalu ķēdes klientus un otrādi.
Rīkojiet kopīgas akcijas, sūtiet šo akciju informāciju klientiem no abām datubāzēm, lieciet abu pušu mājaslapās, publicējiet kopīgi apmaksātas reklāmas – tā jūs ar divreiz mazākām izmaksām gūsiet divreiz lielāku efektu.
8. Apmāciet savus pārdevējus pārdošanā
Iespējams, jūs neticēsiet, bet Latvijā joprojām vairumā veikalu pārdevēja darbs aprobežojas ar „kā varu jums palīdzēt” vai arī vienkāršu ignorēšanu un jautājumu gaidīšanu. Piesaistiet pārdošanas ekspertu un izstrādājiet tieši jūsu biznesam piemērotus pārdevēju sarunu scenārijus.
Piemēram, ja šodien tipisks dialogs jūsu veikalā ir šāds:
- Pārdevējs: Kā varu jums palīdzēt?
- Klients: Nekā, es tikai skatos.
- Pārdevējs: Nu labi, ja ko vajadzēs, jautājiet.
- Tad to ir iespējams pilnībā pārvērst uz šādu:
- Pārdevējs: Redzu, ka interesējaties par apģērbiem. Jūs pie mums esat pirmo reizi?
- Klients: Jā.
- Pārdevējs: Lieliski, tad ļaujiet, es jums parādīšu, kur mums atrodas tas, kas jūs īpaši varētu interesēt. Kādu apģērbu jūs meklējat, augšu vai apakšu, vai ko citu?
- Klients: Bikses, atsienies no manis.
- Pārdevējs: Lūk, šeit jūs redzat bikses, taču jums varētu interesēt aplūkot arī, lūk, to stendu, jo tur ir jaunākie modeļi. Un ziniet, lai arī tiem oficiāli nav atlaides, es jums varēšu piešķirt īpašu atlaidi, jo esat pie mums pirmo reizi. Iesim aplūkot!
9. Padariet klientus par jūsu reklāmu
Divi vienkārši veidi: pirmkārt, katram klientam pie katra pirkuma dodiet skaisti noformētu atlaižu kuponu, kas saucas „Dāvana draugam – x% atlaide”, un lūdziet tos dāvināt saviem draugiem un paziņām. Tai nav obligāti jābūt naudiskai atlaidei. Tas var būt arī papildu piedāvājums (piemēram, pērkot apavus, otrs aukliņu komplekts par brīvu). Galvenais, lai šo informāciju klients nodod tālāk citiem.
Otrkārt, aiciniet savus klientus rakstīt par jums atsauksmes visos iespējamajos interneta resursos – portāla www.kontakti.lv atsauksmēs, Facebook, Twitter un citos sociālajos tīklos. Atsauksmes ir ļoti spēcīgs mārketinga instruments. Mēs vairumā gadījumu pirkumus veicam, vadoties tieši pēc atsauksmēm, nevis pašu uzņēmumu stāstītā. Kā aicināt rakstīt atsauksmes – pārdevējam tas jāsaka sarunā, drukājiet to uz čeka, drukājiet uz iepakojuma, sakiet savā mājaslapā un visā citā komunikācijā.
10. Kā izmērīt atdevi no mājaslapas?
Ir vairāki pavisam vienkārši instrumenti, kā var izmērīt, cik ar jums sazinās, izmantojot jūsu mājaslapu. Viens no šādiem piemēriem – ievietojiet lapas kontaktinformācijas sadaļā atsevišķu tālruņa numuru un e-pasta adresi. Ja ar jums sazināsies, izmantojot šos saziņas līdzekļus, tad ziniet, ka „vainīga” ir jūsu mājaslapa.
11. Sāciet pārdot internetā.
Ja jūs tirgojat preces, tad sāciet to pārdošanu internetā. Ja sniedzat pakalpojumus – sāciet pārdot pakalpojumu kuponus savā mājaslapā un dodiet kādas ekstras interneta pircējiem (piemēram, īsāks gaidīšanas laiks vai bezmaksas tase kafijas pirms solārija).
Yam jums var izveidot interneta e-komercijas pārdošanas platformu no A līdz Z, nodrošināt tās mārketingu, kā arī izdomāt un noorganizēt visus loģistikas procesus interneta pasūtījumu apstrādei un preču piegādei.
Interneta tirdzniecības apjomi turpinās pieaugt. Jautājums nav par to, vai vajag sākt pārdot internetā. Jautājums ir – kā to uzsākt darīt ātrāk un pareizāk.
Jūs jau esat soli tuvāk savu ambiciozo mērķu sasniegšanai! Turpiniet šo ceļu!
Sazinieties ar mūsu pārdošanas projektu vadītājiem, lai uzzinātu vairāk, kā jūs varat sākt pelnīt internetā: +371 26666366