Menu
Your Cart

Filmēšana un fotografēšana no gaisa

Filmēšana un fotografēšana no gaisa
Filmēšana un fotografēšana no gaisa
    0.00€
    Grozā

    Saņemt bezmaksas konsultāciju.

    Multikoptera izmantošanas iespējas

    Lai gan lielākā daļa Kopteru izmanto kā lidmodeli, lai gūtu prieku no tā vadīšanas, to var izmantot arī citiem, vairāk noderīgiem mērķiem.

    1. Filmēšana un fotografēšana no gaisa.

    Kopteru vai izmantot kā lētu un drošu veidu, lai filmētu un fotografētu no augšas. Tādējādi Jūs varat iegūt kvalitatīvus attēlus no arheoloģiskajiem apgabaliem, video un fotogrāfijas topogrāfiskajai atveidei, sekot līdzi savvaļas dzīvnieku migrācijai, lauksaimniecībā izmantojamo zemju stāvoklim, dažāda veida sacensībām un daudz kam citam.

    Salīdzinot ar helihopteriem, ko līdz šim izmantoja, lai filmētu un fotografētu no augšas, kopters ir daudz ekonomiskāks, dabai nekaitīgāks un klusāks, turklāt arī drošāks lidojumiem starp cilvēkiem, salīdzinot ar helikopteru lidmodeļiem, jo to propelleri ir mīkstāki un lidojuma ātrums mazāks.

    2. Dažādu mērījumu veikšana

    Multikopteru var izmantot, lai veiktu nepieciešamos mērījumus vietās, kas ir bīstamas cilvēku dzīvībai vai veselībai:

    vietas ar radioaktīvo piesārņojumu;

    vietas ar ķīmisko piesārņojumu;

    vietas ar dažādu gaisa piesārņojumu.

    3. Glābšanas darbi

    Dabas katastrofu vai lielu avāriju gadījumos multikopteru var izmantot cilvēku meklēšanai vietās, kur nav iespējams piekļūt, turklāt kopters var pārvietot kravas 500gr -2kg smagas, lai piegādātu dzīvībai nepieciešamās lietas – pārtiku, medikamentus – cilvēkiem, līdz kuriem glābēji citādāk netiek.

    4.Tiltu celtniecība

    Kopteru var izmantot, lai pār upi vai kanjonu pārvilktu pirmās virves, kas pēc tam tiks izmantotas tilta celtniecībai.

    5. Drošības pasākumu veikšana

    Kopteru var izmantot, lai piekļūtu vulkānu krāteriem un izvietoto tur sensorus, kas brīdina par vulkāna izvirdumu, vai lai uzstādītu orientierus ledlaužiem.

    6. Informēšana

    Situācijās, kad nav iespējams izmantot ierastos informācijas pārraides kanālus, var izmantot multikopteru, lai nodotu cilvēkiem svarīgāko informāciju, tādējādi pasargājot viņu veselību un dzīvību.


    Kas ir Kopters?

    Kopters ir lidojoša radio vadāma platforma ar 4, 6, 8 vai 12 bez kolektoru dzinējiem kas darbina propellerus (quadrocopter, hexacopter, octocopter un t.t). Tā strauji iekaroja popularitāti modelistu, konstruktoru un programmētāju vidū, jo pavēra plašas attīstības iespējas. Mūsdienās ar multikopteru, kurš aprīkots ar 16 propelleriem, var lidot pat cilvēks.

    Lidot Kopters var visos virzienos, turklāt platforma visu laiku atrodas paralēli zemei, tādējādi nodrošinot kravas stabilitāti. Koptera lidojumu vada no zemes ar pults palīdzību.

    Kāpēc tieši Kopters?

    Kopters no citām ārēji visai līdzīgām ierīcēm atšķiras ar savu uzbūves sarežģītību, kas paredz, ka ikvienam – gan iesācējam, gan nopietnam modelistam – būs nepieciešamas ievērojamas zināšanas, lai nokomplektētu un iemācītos vadīt Kopteru.

    Koptera konstrukcija un darbības principi

    Turpmāk aplūkosim kvadrakopteru, lai izskaidrotu tā darbības principus. Kopteri ar atšķirīgu propelleru skaitu darbojas pēc tiem pašiem principiem. Kvadrakopteriem propelleru pāri griežas pretējos virzienos. Priekšējās un aizmugurējais propellers griežas pulksteņa rādītāja virzienā, bet kreisais un labais – pretēji pulksteņa rādītājam. Lai lidinātos gaisā, visi propelleri griežas vienā ātrumā. Tā kā propelleri griežas pretējos virzienos, spēki tiek izlīdzināti un kvadrakopters var vienmērīgi lidināties, negriežoties ap savu asi.

    Lai lidotu noteiktā virzienā, tiek izjaukts balanss starp propelleriem – propelleri, kas novietoti pretēji lidošanas virzienam sāk griezties ievērojami ātrāk. Tādējādi kvadrakopters sasveras vajadzīgajā virzienā un uzsāk kustību uz priekšu. Piemēram, lai lidotu uz priekšu, aizmugurējais propellers sāk griezties ātrāk. Angļu valodā lidošana uz priekšu vai atpakaļ kopteriem apzīmēta ar terminiem „pitch” vai „nick”, lidošanu pa kriesi vai pa labi – „rolls”, bet griešanās ap savu asi – „yaw”.

    Lai kopters apgrieztos ap savu asi, jāizjauc balanss starp priekšējo/aizmugurējo un kreiso/labo propelleru. Ja vēlaties veikt apgriezienu pulksteņa rādītāja virzienā, priekšējais/aizmugurējais propellers jāgriež ātrāk, bet labais/kreisais – jāpiebremzē. Tad kopters var apgriezties pulksteņa rādītāja virzienā, nezaudējot augstumu.

    Lai nodrošinātu veiksmīgu lidojumu, nepieciešams cilvēks, kas, izmantojot speciālu programmu, vada kopteru. Šī cilvēka galvenais uzdevums ir noturēt kopteru horizontālā stāvoklī visu lidojuma laiku. Ņemot vērā vairāku raidītāju datus, lidojuma vadītājs aprēķina, ar kādu ātrumu jāgriežas katram koptera propelleram. Lidojuma vadītājam jāspēj novērst arī vēja un citu ārējo apstākļu radīto iespaidu uz koptera lidojumu.


    Koptera konstrukcijas pamatelementi:

    • pamata plate;
    • bezkolektoru dzinēju kontrolieri;
    • bezkolektoru dzinēji;
    • rāmis;
    • LiPo akumulatoru baterija;
    • propelleri;
    • radiouztvērējs;
    • raidītājs;
    • savienotājvadi un spraudņi.
    • Izmantojot iepriekš nosauktos elementus, iespējams nokomplektēt lidojošu aparātu, ar kuru būs iespējams veikt ievērojamu daļu no kopteram paredzētajām darbībām.


    Papildus kopteru var aprīkot ar šādiem elementiem:

    • navigācijas plate;
    • GPS plate;
    • kompasa plate;
    • OSD plate;
    • kameras statīvs.
    • Lai izmantotu kopteru, nepieciešama arī LiPo akumulatora bateriju uzlādes ierīce, instrumentu komplekts un dažādas palīgierīces.