Menu
Your Cart

Efektīva uzņēmuma logo izstrāde

Efektīva uzņēmuma logo izstrāde
Efektīva uzņēmuma logo izstrāde
    0.00€
    Grozā

    Saņemt bezmaksas konsultāciju.

    Šajā rakstā tiks aplūkoti efektīva logo izstrādes pamatprincipi un iespējas, kā padarīt uzņēmuma logo viegli iegaumējamu un atpazīstamu.

    Uzņēmuma logo ir simbols, kura pamatfunkcija ir veicināt uzņēmuma atpazīstamību. Logo jābūt izstrādātam tā, lai tas būtu viegli atpazīstams. Logo izstrāde var būt ilgs un sarežģīts uzdevums, ņemot vērā tam paredzētās funkcijas un uzņēmuma prasības. Logo jāveido viegli atpazīstamu, tam jārosina lojalitāti, jārosina uzticība un jāparāda uzņēmuma profesionalitāte. Logo krāsas, izmantotās formas un attēli, parasti, tiek veidoti, lai atšķirtos no konkurentu logo (Kompānijas krāsu izvēle, kas darbojas tajā pašā nišā. Logo tiek izmantots, lai identificētu uzņēmumu un tā preces vai sniegtos pakalpojumus. Logo tieši nepārdod produktus un pakalpojumus, bet tos identificē. Tas reti apraksta uzņēmumu vai tā darbību, bet tas attēlo uzņēmuma un to preču vai pakalpojumu galvenās īpašības, izmantojot simbolus, krāsas un ģeometriskas formas.

    Laba logo raksturiezīmes

    Labs logo ir praktisks, piemērots, atšķirīgs no citiem, grafisks, vienkāršas formas un nodod uzņēmuma „ziņojumu”. Tam jāspēj komunicēt ar patērētāju un nodot tajā iestrādāto ziņojumu. Izstrādājot logo, jāņem vērā, ka tam labi jāizskatās dažādos izmēros (mājas lapā, uz vizītkartēm, plakātiem, televīzijā utt.) un jābūt viegli uztveramam, ja tas ir melnbalts. Pārāk liela detalizācijas pakāpe nozīmē, ka mainot izmēru vai iestrādājot, piemēram, gaismas kastēs, var pazust mazās detaļas, kas savukārt var novest pie tā, ka viens un tas pats logo izskatās atšķirīgi dažādās vidēs, samazinot iespēju to viegli iegaumēt. Līdzīgi ir ar krāsu izmantojumu, tās jāizvēlas tādas, lai iestrādājot logo uz dažādiem foniem, nebūtu nepieciešamas korekcijas.

    Logo izstrādes process

    Pastāv uzskats, ka izstrādāt logo ir ļoti vienkārši – tas ir neliela izmēra, bieži, ļoti vienkāršs un viegli uztverams. Ja ieraugot logo, rodas šāds iespaids, visticamāk, dizaineris ir paveicis savu darbu ļoti labi, jo logo izstrāde ir sarežģīts process un jāņem vērā ļoti daudz faktori. Zemāk uzskaitītas pamatdarbības, kuras veicamas izstrādājot logo, protams, katram dizainerim ir savs, unikāls izstrādes process, bet pamatdoma nemainās.

    logo izstrāde shēma

    • Intervija. Tiek noskaidrotas klienta prasības.
    • Izpēte. Dizaineris izpēta nozari, konkurentus, to logo un uzņēmumu stilus, iespējamās problēmas un risinājumus, lai izstrādājamais logo būtu labāks.
    • Atskaite un saskaņošana. Dizaineris atskaitās pasūtītājam par izpētes rezultātiem, iespējamajiem risinājumiem. Veicamie darbi tiek saskaņoti ar pasūtītāju.
    • Izstrāde. Tiek izveidotas logo skices.
    • Prezentācija un klienta atsauksmes. Klientam tiek prezentētas logo skices. Klients iesaka izmaiņas vai apstiprina kādu no skicēm. Pēc apstiprināšanas, tiek pilnveidots izvēlētais logo, veiktas izmaiņas vai izstrādātas pavisam jaunas skices. Šāds aplis notiek līdz brīdim, kamēr klients pieņem darbu.
    • Pēc izstrādes klientam tiek iesniegts logo, visbiežāk, vektorgrafikā.

    Efektīva logo pamatprincipi

    Izstrādājot logo, ieteicams sekot šiem pamatprincipiem.

    • Vienkāršs. Vienkāršība padara logo viegli atpazīstamu, universālu un viegli iegaumējamu. Ja logo ir vienkāršs, to ir daudz vienkāršāk atcerēties un pamanīt. Tirgus līderi visbiežāk izvēlās vienkāršus logo, jo tos ir viegli atcerēties un tie visbiežāk atbilst klienta vēlmēm. Piemēram, braucot ar auto, ceļmalā pamanot šādu logo, autovadītājam ir tikai dažas sekundes simtdaļas to pamanīt un ideālā gadījumā arī iegaumēt. Līdzīgi ir ar lielveikaliem (uzņēmuma krāsu izvēle), kur katram produktam tiek atvēlēts ļoti neliels laiks. Lieliski piemēri ir Nike vai McDonalds (lielais „M” burts).
    • Viegli iegaumējams. Vieglākais veids kā panākt, lai šī īpašība izpildās ir izstrādāt logo vienkāršu un saistītu ar nozari. Bieži vien logo saturam nav pārāk liela nozīme, svarīgs ir tā dizains kā tāds un ziņojums (piemēram, sociālā portāla facebook, viens no plašāk atpazīstamajiem logo ir balts „F” burts uz zila fona).
    • Mūžīgs. Labam logo jāspēj būt efektīvam arī pēc 10, 50 un 100 gadiem. Tam jāspēj nest to pašu ziņojumu, ko pirms laika. Izstrādājot logo, ieteicams atmest tendences, kādas bieži, īslaicīgi parādās dažādās nozarēs, jo, bieži, tās ir īslaicīgas, kas nozīmē, ka gadījumā, kad tendence vairs nav aktuāla, arī logo zaudēs savu jēgu.
    • Daudzpusīgs. Efektīvs logo ir viegli uztverams un veic savas funkcijas dažādās vidēs (televīzija, drukātie mediji, internets, ārējā vide). Logo, ieteicams, izstrādāt vektorgrafikā, lai nodrošinātu iespēju, mainīt tā izmērus, nezaudējot kvalitāti. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā izstrādāt daudzpusīgu logo ir to izstrādāt melnbaltu, koncentrējoties tikai uz pamatideju un formām, atstājot brīvu krāsas izvēli (kas ir atšķirīga dažādām kultūrām). Melnbaltus logo ir viegli pārveidot nepieciešamajās krāsās. Tāpat, jāņem vērā drukas izmaksas – jo vairāk krāsas, jo lielākas izmaksas, īpaši ilgtermiņā. Dizainerim ieteicams zināt tipogrāfijas procesus un iespējas, lai izvairītos no logo pārveides un lieka darba un laika patēriņa. Logo jāizskatās vienādi un jābūt efektīvam:
    • Izdrukājot
    • Izmantojot pretējas krāsas fonu (piemēram, balts logo uz melna fona, vai pretēji)
    • Izmantojot logo krāsas fonu
    • Pastmarkas izmērā
    • Lielizmēra plakāta izmērā

    Piemērots. Izstrādājot logo, nepieciešams novērtēt tā piemērotību. Piemēram, logo, kurā izmantotas daudz krāsas un attēlots rotaļu lācītis, būs piemērots bērnu precēm, nevis metāla vārtu ražotājiem (protams, mēdz būt izņēmumi). Logo ne vienmēr simbolizē preces vai pakalpojuma funkcionalitāti vai raksturiezīmes. Piemēram, „Latvenergo” logo nav elektrības vads, „YAM” logo nav dators un kosmētikas uzņēmuma „Madara” logo nav iekļauta lūpu krāsa. Logo nav jābūt pašizskaidrojošam. Tam jāsimbolizē pats uzņēmums, tā kvalitāte, zināšanas utt. Nav pareizi uzskatīt, ka logo veiks savu uzņēmumu, tikai tādēļ, ka tajā būs attēlots attēls, kas saistīts ar kompānijas pamatnozari (pretējā gadījumā lielākā daļa logo izskatītos vienādi, piemēram, visiem ābolu sulu ražotājiem logo būtu ābols).

    Kādas ir logo izmaksas?

    Šis ir bieži uzdots jautājums. Vislabāk logo izmaksas ir noteikt pēc intervijas ar klientu, ņemot vērā dažādus faktorus: cik dažādas logo koncepcijas nepieciešamas, cik pamatīgai jābūt konkurentu izpētei, cik liels ir uzņēmums, u.c. Par logo izmaksām jāvienojas pirms darba uzsākšanas. Logo izstrādes izmaksas var mainīties, ja izstrādes vidū, klients pārdomā un vēlas jaunu konceptuālo ideju vai logo nepieciešams pārāk bieži un pamatīgi pārveidot.