Saņemt bezmaksas konsultāciju.
Baneriem ir bijusi liela loma internetā, jau kopš tā brīža, kad internetu sāka izmantot kā biznesa un reklāmas platformu. Dizaineri katru dienu domā arvien jaunus un atšķirīgus veidus, kā piesaistīt lietotāju uzmanību un aplūkotu informāciju, kuru reklamē baneris.
Ziņkāres rosināšana
Kas būtu pirmā lieta, kuru visticamāk jebkurš interneta lietotājs iedomāsies, ieraugot šādu uzrakstu uz banera: „Nekādā gadījumā nespied uz šī banera” ? Visticamāk, ka jānospiež uz konkrētā banera un jāaplūko, kādēļ tika ieteikts uz šī banera nespiest. Šāda pieeja mēdz būt veiksmīga, jo gandrīz ikvienu pārņems ziņkārība, saskaroties ar dažādām nestandarta situācijām. Šāds teksts neko nepaskaidro, par pašu produktu, kas tiek reklamēts.
Dizaineri bieži meklē šādas vai līdzīgas pieejas (bieži vien, ne tik triviālas), kas varētu rosināt ziņkāri. Izstrādājot baneri, dizainera pamata uzdevums ir piesaistīt lietotāja uzmanību šim banerim, ideālā gadījumā, ignorējot pārējās vietnes daļas. Ja baneris spēj piesaistīt lietotāja uzmanību, pirms pārējās mājas lapas satura, tas ir izdevies ļoti labi un spēs piesaistīt lielu auditoriju. Tomēr ņemot vērā lietotāju „iegūto imunitāti” pret baneriem, šāda veida banerus, kas rosina vērotāja ziņkāri ir arvien grūtāk izveidot.
Baneris, kas veidots kā daļa no mājas lapas
Kad pirmo reizi tika prezentēta Google, tās īpašnieki „AdWords” sistēmu atstāja, kā rezerves plānu, gadījumam, ja meklētāj sistēma nenesīs pietiekamu peļņu. Šodien Google pārvalda 80% no interneta reklāmas apjoma, lielākoties, tieši pateicoties šai sistēmai.
Atšķirībā no citām reklāmām, „AdWords” neizraisa lietotājos ziņkāri un netraucē to darbu, strādājot ar mājas lapu. Šī sistēma ir izstrādāta tā, lai katrs tās lietotājs, varētu pielāgot to savas mājas lapas dizainam. Šāda pieeja netraucē un nekaitina lietotājus, radot iespaidu, ka reklāmas ir daļa no mājas lapas. Pēc statistikas, vienas no pelnošākajām reklāmām ir tās, kas ievietotas raksta vidū un pilnībā sakrīt ar raksta vizuālo noformējumu. Ņemot vērā, kā šī sistēma ir attīstījusies, tā spēj pielāgot attēlojamās reklāmas rakstam, tas ir, ja raksts ir par zaļām vilnas zeķēm, tad „AdWords” centīsies atrast reklāmas, kas reklamē zaļas vilnas zeķes. Ja tādas nebūs pieejamas, tiks piemeklēti tuvākie, iespējamie varianti, piemēram, vilnas zeķes vai zeķes.
Šāda veida sistēma ir iedvesmojusi simtiem līdzīgas sistēmas, kas ar dažādiem panākumiem darbojas interneta vidē. Visbiežāk jaunās sistēmas piedāvā lielāku izmaksu par katru klikšķi, bet tā netiek attēlota tik daudzās mājas lapās, kā arī reklāmdevēji būs ievērojami mazāk.
Lietotāju iesaiste
Flash tehnoloģija atļauj dizainerim veidot banerus, kas iesaista lietotājus, mājas lapas darbībā, piemēram atļaujot piezīmēt daļu banera, pārkārtot objektus, mainot attēlus (piemēram, uzejot ar kursoru uz zaļām vilnas zeķēm, kas nav pabeigtas, sāk kustēties adāmadatas un zeķes lēnām paliek garākas). Pēdējā laikā baneros tiek iekļautas mini spēles, kas spēj novērst uzmanību no mājas lapas pārlūkošanas. Tas paver iespēju pie noteiktiem nosacījumiem attēlot tekstu vai pārsūtīt lietotāju uz mērķa vietni.
Šo iemeslu dēļ, daļa, mājas lapu īpašnieku neatļauj šādu baneru izvietošanu savās mājas lapās, jo tie aizvilina pārāk daudz lietotāju.
Melnbalti baneri
Mājas lapu izstrādātāji vienmēr meklē iespējas, izcelties, veidojot mājas lapu dizainu. Līdzīgi ir ar baneru izstrādi. Pēdējā laikā, mēdz parādīties melnbalti baneri. Lai gan pētījumi ir pierādījuši, ka dzeltenā un zilā krāsa ir visefektīvākā baneru izstrādē, kā arī melnbaltas reklāmas salīdzinoši sliktāk iespiežas atmiņā (kompānijas krāsu izvēle), tik un tā tiek veidoti melnbalti baneri. Iespējams, ka šāda pieeja drīz izzudīs, lai gan šī banera pamatdoma ir tāda, ka lietotājs ierauga melnbaltu baneri, kas nav standarta situācija un vēlas to aplūkot, lai noskaidrotu kādēļ izmantota šāda pieeja. Šāda veida baneri, uzmanību, piesaista viduvēji.
Nestandarta domāšana
Mājas lapa – milliondollarhomepage.com pierādīja, ka nestandarta pieeja var nest lielus ienākumus. Šī lapa pārdeva reklāmas laukumus par cenu – 1 dolārs par pikseli. Pēc dažiem mēnešiem, šīs mājas lapas autors jau bija nopelnījis pirmo miljonu. Pēc šīs mājas lapas lielajiem panākumiem, izstrādātāji sāka veidot ļoti mazus banerus, piemēram, 10x10 pikseļu izmērā, kas piesaistīja lielu daļu auditorijas. Bieži vien nestandarta pieeja ved pie lieliem panākumiem, tomēr jāņem vērā lietotāju atvērtība pret šāda veida jaunumiem.
Nākotnes iezīmes
Nav iespējams paredzēt baneru attīstību tuvākajā laikā, jo pēdējos gados notikušas lielas pārmaiņas dizainu izstrādē (plaši izplatītas ir noapaļotas formas un ēnojumi). Tomēr skaidrs ir tas, ka dizaina vadlīnijas mainīsies, jo katru gadu, kompānijas iegulda daudz līdzekļu reklāmā. Ņemot vērā, ka 2011. gads bija pirmais gads, kad līdzekļi, kas iztērēti reklāmai internetā, pārsniedza līdzekļu summu, kas ieguldīta reklāmai tradicionālajos medijos (tv, radio, u.c.), paredzams, ka baneru izstrādei tiks pievērsta lielāka uzmanība un baneru dizainam plašāk izmantos reklāmas dizaina pamatprincipus. Visticamāk lietotājam tiks piedāvāti interaktīvi baneri ar augstas kvalitātes attēliem vai video fragmentiem.